دلفین‌ها می‌توانند شبیه انسان‌ها صحبت کنند

به گفته دانشمندان دلفین‌ها توانایی برقراری ارتباط به شیوه انسانها را دارند.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان کشف کرده‌اند که دلفین‌ها می‌توانند تقریبا شبیه انسان صحبت کنند.
 
بر اساس گزارش sciencedirect، دلفین، موجودی که برای داشتن هوش بالا شناخته شده است، به گفته دانشمندان قادر است زبان گفتاریش را به حدی توسعه دهد که شباهت بسیاری به شیوه ارتباطات انسانی داشته باشد.
 
درحالی که مدت زمان بسیاری از کشف بهره هوشی بالای دلفین‌ها می‌گذرد اما تاکنون کمتر به توانایی تکلم و نحوه ارتباط این موجود هوشمند پرداخته شده بود.
 
اما محققان آکادمی بین‌المللی اوکراین بر این باورند که پالس‌ها، سوت و تیک‌ها توسط دلفین دیگری با پالسی مشابه پاسخ داده شده است.
 
دکتر «ویاچسلاو ریابوف» محقق این مرکز بین‌المللی علمی رد و بدل شدن این پالس‌ها را "اساسا شبیه یک مکالمه بین دو نفر" عنوان کرده است.
 
ریابوف می‌گوید:"هر پالس تولید شده توسط یک دلفین، بر اساس مدت زمان و فرکانس پالس تولید شده متفاوت از دیگری است که ما را به این فرض می‌رساند که هر پالسی نشان‌دهنده یک واج یا یک کلمه از زبان گفتاری دلفین‌ها است".
 
وی افزود:"با این حال شنیدن صحبت‌های دلفین‌ها به دلیل تفاوت فرکانس شنیداری برای انسان‌ها در حال حاضر قابل شنیدن و دسترسی نیست.
 
این مطالعه بر روی دو دلفین مذکر و مونث بزرگسال دریای سیاه «یاشا» و «یانا» که به مدت 20 سال باهم در استخر شنایی به طول و عرض و عمق 27 و 10 و 4 متری زندگی کرده‌اند انجام شده است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.