یاسوج؛

بازگشت 50 درصد واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید

استاندار کهگیلویه بویراحمد گفت: در استان 700 واحد صنعتی وجود دارد که 35 درصد آن‌ها نیمه فعال و راکد هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ استاندارکهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بیش از 700 واحد صنعتی دراستان وجود دارد که 35 درصد آن‌ها نیمه فعال و راکد هستند گفت: در سه سال اخیر 50 درصد واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشتند.

موسی خادمی سهم کهگیلویه و بویراحمد از منابع بانکی کشور را 29 درصد و نسبت به منابع در بانکهای استان 133 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری، مشارکت اقتصادی، نرخ اشتغال در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان به ترتیب 17وهفت درصد ، 37، 31، 50و 18 درصد است.سهم کهگیلویه وبویراحمد از منابع بانکی کشور 29درصد و نسبت به منابع در بانکها 133 درصد است.


وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 8ونیم میلیارد متر مکعب روان آب، 25 درصد نفت و گاز، 20 درصد جنگل  جاذبه‌های کم‌نظیر و بی‌نظیر گردشگری همچنان در محرومیت نسبی به سر می‌برد.

استاندار با تاکید بر اینکه سدهای ساخته شده در استان در انتهای مرز با سایر استانخادمی گفت: 200 هزار هکتار از اراضی دیم استان قابلیت تبدیل شدن به اراضی آبی را دارند ولی به دلیل نبود آب و استفاده سایر استانها از آب سدها، هنوز دیم باقی مانده اند.

خادمی میزان بارندگی در استان را 3 برابر میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب و همسایگی با استان‌های بزرگ کشور از جمله خوزستان، اصفهان و فارس قابلیت توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی را دارد ولی هنوز ظرفیت‌های موجود از جمله 25 درصد نفت و گاز کشور، کمکی شایانی به توسعه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نداشته است


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.