استقبال مردم سوریه از برقراری آتش‌بس

مردم سوریه در عین استقبال از برقراری آتش‌بس، نگران پایبند نبودن گروه‌های مسلح به این طرح هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، آغاز برقراری آتش بس در سوریه با استقبال مردم این کشور مواجه شد. 

مردم سوریه با استقبال از آتش‍‌بس، نگران اقدام گروه‌های مسلح در نقض آن هستند. 

یک جوان سوری گفت:«ما از اعلام آتش بس حمایت می کنیم، اما بر اساس تجربه گذشته نگران پایبندی گروه‌های مسلح به آتش‌بس هستیم؛ زیرا در گذشته مدتی پس از اعلام آتش بس، شماری از نزدیکان خود را در حملات گروه‌های مسلح از دست دادیم. ما در خیابان‌ها و خانه‌های خود از حملات ارتش آزاد در امان نبودیم.» 

پیرمرد سوری گفت:«آتش بس خیلی خوب است، به شرط آنکه افراد مسلح به ما حمله نکنند.»
دیگر شهروند سوری گفت:«ما از آتش‌بس حمایت می کنیم، اما هر بار که آتش بس اعلام می شود، افراد مسلح قانون را اجرا نمی‌کنند و به حملات خود ادامه می دهند و آتش‌بس پایبند نیستند. ما امیدواریم اوضاع بهبود پیدا کند.»

گفته می‌شود، ارتش سوریه ساعت 19 روز دوشنبه به وقت محلی اعلام آتش‌بس کرد و گفت «رژیم آرامش» به مدت 7 روز در سراسر سوریه برقرار خواهد بود.

ارتش سوریه همچنین اعلام کرد این حق برای دولت محفوظ است که در برابر هرگونه نقض آتش‌بس از سوی «گروه‌های مسلح»، با آنان مقابله کند.

هدف اولیه از برقراری این آتش‌بس که با میانجی‌گریِ روسیه وآمریکا در سوریه برقرار شده‌، ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشور عربی عنوان شده‌است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار