بازار روسیه نگاه ویژه ای را می طلبد/ در تصاحب بازار موفق عمل نکردیم

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت:در حال حاضر کشور با یک سلسله مشکلات اولیه در حوزه بانک،از جمله، نقل و انتقالات پولی و گشایش های ال سی نمی تواند خلاء بازار روسیه را پرکند.

ایران زیر ذره بین روسیه
عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش مبادلات تجاری با کشورهای هدف عنوان کرد: از آنجایی که کشور، قریب به 4 سال دچار تحریم های بین المللی شده بود لذا در این بازه زمانی مشخص،تا اندازه ای از اقتصاد جهانی فاصله گرفته که نیاز است، برای جبران حضور محدودمان در عرصه جهانی، اقدامات مناسبی انجام  دهد.

وی با بیان اینکه بازگشت به بازارهای جهانی از طریق ایجاد زیر ساخت های لازم صورت می پذیرد، گفت: در وهله نخست دولت باید زیر ساخت های اساسی از جمله قیمت تمام شده کالا، افزایش کیفیت، بسته بندی و نیز مطابقت آن ها با استاندارد های جهانی را فراهم آورد، چرا که در حال حاضر عمده مشکلات در درون جامعه وجود دارد که با حل این معضلات می توان به کشورهای هدف ورود یافت.

آرگون در ادامه با بیان اینکه افزایش تعاملات جهت اصلاحات همه جانبه در تمامی حوزه ها است، افزود: محدودیت های مربوط به سازمان تجارت جهانی نیز باید رفع و کشور به زودی به این سازمان ملحق شود.

 این عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که آیا کشور می تواند خلا از دست رفته تجار ترکیه در کشور روسیه را پر کند، گفت: در حال حاضر کشور با یک سلسله مشکلات اولیه در حوزه بانک،از جمله، نقل و انتقالات پولی و گشایش های ال سی نمی تواند این خلاء را پرکند؛علاوه بر این، نبود زیر ساخت های لازم در این زمینه احساس می شود.

وی با بیان اینکه نوع نگرش مردم جهت خرید کالا نیز باید تغییر یابد، گفت: فرهنگ سازی نیز ازدیگر مشکلات اساسی جهت برقرای روابط با این کشور است که باید هر چه سریعتر اصلاح شود؛ همچنین، در برخی از موارد، تولید کنندگان هنگام عرضه محصولات با کیفیت خود جهت درآمدزایی، اقدام به استفاده از دیگر برندهای خارجی کرده اند.

آرگون در ادامه گفت: مسئله دیگر تشدید قاچاق بوده که صدای تولید کنندگان را درآورده است، لذا حل این معضل، نظارت جدی مسئولان مربوطه را می طلبد،چرا که اولین شرط جهت ورود به بازار هدف، افزایش تولیدات با کیفیت بالا، جهت صادرات است و زمانی که تولید کننده از شرایط موجود راضی نباشد، اقدام به تولید نمی کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تخصیص وام 16 هزار میلیارد تومانی به بنگاه ها می تواند نقش موثری جهت افزایش کیفیت تولیدات داخلی داشته باشد، تصریح: اعطای این تسهیلات خالی از اثرات مثبت نیست اما، نباید انتظار رفع تمامی مسائل را بدین طریق داشت.

این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: از آنجایی که بانک ها یکی از متولیان اصلی این طرح هستند اما، به دلیل داشتن مطالبات معوق، بنگاه داری، وجود موسسات مالی غیر مجاز و نیز وجود برخی از اشکالات در سیستم بانکی کشور، بانک ها در مواردی در ارائه  ابن تسهیلات کوتاهی می کنند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار