اردوی تشکیلاتی حزب اراده ملت ایران در همدان برگزار شد

این اردو از روز چهارشنبه 17 شهریور ماه تا عصر روز جمعه به میزبانی شعبه همدان انجام شد.

اردوی تشکیلاتی حزب اراده ملت ایران در همدان برگزار شدبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی حزب اراده ملت، اردوی دبیران شهرستانهای شعب کشوری حزب اراده ملت ایران با حضور نمایندگان 22 شهرستان از 12 استان و حضور 6 نفر از اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب با هدف بررسی موضوعات و مستندات تشکیلاتی، امور مربوط به تاسیس و گسترش شعب و مانیفست حزب به میزبانی حاما شعبه همدان از عصر روز چهارشنبه 17 شهریورماه تا عصر روز جمعه 19 شهریور ماه 95 ادامه برگزار شد.

در این برنامه ها مسئولینی از شعب شهرستانهای مرودشت، شیراز، زنجان، طارم، تهران، گرگان، تویسرکان، ملایر، سنندج، تکاب، نهاوند، کرمانشاه، شاهین دژ، کرج، ایلام، ماکو، فامنین، کبود راهنگ، یزد، قم، همدان، بهار حضور داشتند.

 احمد حکیمی‌پور، رضا قاسمپور، حسین منصوری تاج، احمد تنوری، افشین فرهانچی ، زهره رحیمی از ترکیب شورای سیاست‌گذاری حزب عزیزان مهمان را همراهی می‌کردند. محمدرضا روستایی، محمدجواد کشاورز و مصطفی کوثری از شاخه جوانان حاما نیز و حمید خاورزمینی نایب دبیر کمیته سیاسی حزب هم در برنامه حضور پیدا کردند. 

در اولین روز اردو، چهارشنبه پذیرش و اسکان مهمانان انجام و صبح روز پنجشنبه آئین افتتاحیه با حضور دکتر احمد حکیمی پور دبیر کل  حاما برگزار شد.

در این مراسم دکتر حکیمی پور به ایراد سخنرانی پرداخته و در ادامه افشین فرهانچی کمیته تشکیلات، زهره رحیمی دبیر امور استان‌ها و حمید خاورزمینی نایب رئیس کمیته سیاسی گزارشی از عملکرد کمیته ها ارائه کردند.

 رییس کمیته تشکیلات با اشاره به اینکه یک حزب دارای 6 کار ویژه است، گفت: ارتباط با توده ها و اقشار مختلف مردم و آگاه سازی، انعکاس مطالب مردم و طبقات مورد هدف، عضو گیری، توانمند سازی و کادر سازی، نقد قدرت، برنامه ریزی برای حل مشکلات و تصاحب قدرت و اجرای برنامه ها کار ویژه های حزب است.

افشین فرهانچی با اشاره به اینکه چه کسانی میتوانند عضو حاما باشند، به شرایط پایه عضو شدن پرداخت و تصریح کرد: اعضای حاما به هوادار و عضو ناظر قبل از رسمی شدن و عادی، فعال و کادر در عضویت رسمی دسته بندی می شوند و یک نوع دیگر با عنوان عضو سفید داریم که به افراد دارای ویژگی های خاص تعلق دارد که بنا به دلایلی نمیتوانند عضو حاما شوند اما خدمات ارائه میکنند.

دبیر حزب حاما شعبه همدان به دیگر مسائل کمیته تشکیلات اشاره کرد و افزود: در سطح کشور حزب حاما بیش از 3 هزار نفر  هوادار و 950 عضو دارد که 300 نفر آنها رتبه بندی شده اند .

در ادامه این مراسم زهره رحیمی با ارائه گزارشی از فعالیتهای کمیته امور استانها به نحوه تشکیل یک شعبه در شهرستانها اشاره کرد و یادآور شد: معرف، عضویت نفر اول، جذب همراهی دست کم دو نفر دیگر، صدور حکم موقت شهرستانی روند اخذ مجوز مراحلی است که برای تشکیل شعب شهرستانی باید طی شود.

وی در ادامه به ویژگی های دبیر شهرستان، شاخص های ارزیابی دبیر شهرستان و... اشاره کرد و با بیان اینکه کمیته امور استانها چه وظایفی دارد، گفت: اطلاع از وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، ارتباط تنگاتنگ با کمیته تشکیلات، ارتباط با هیاتهای اجرایی و... را وظایف این کمیته دانست.

حمید خاورزمینی نیز دیگر سخنران آئین افتتاحیه بود که بعد از ارائه گزارشی از عملکرد کمیته سیاسی، مانیفست حزب را ارائه کرد و مباحثی از آن را توضیح داد.

بعد از ظهر روز پنجشنبه کارگاهها و نشستهای تخصصی بررسی مسائل مربوط به شهرستانها برگزار شد.

بازدید از منطقه گردشگری گنج نامه و میدان میشان از برنامه های پیش بینی شده در روز نخست این اردو و برای  نیز بحث و گفت وگو درباره مانیفست و ارائه گزارش عملکرد حامای همدان انجام شد.

در شب دوم اقامت در میدان میشان، مهمانان اردو برای حضور در سری دوم برنامه‌ها در دفتر حزب حاضر شدند. در بخش ابتدایی جلسه دوستان به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در باب مانیفست پرداختند. نظرات ارائه شده در سه حوزه زیرساختی، محتوایی و ادبی تقسیم میشد. از بین 22 شهرستان شرکت‌کننده در اردو، داوطلبان از هر شهرستان به ارائه انتقادات و نظرات خود پرداختند. این موضوع سبب شد تا حد ملموسی، عزیزانی که ابهاماتی در خصوص مستندات پایه‎ای حزب و مشی و رویکرد حاما داشتند به یکسان‌سازی در مفاهیم نزدیک شوند. در همین جلسه، برخی اعضا اعلام آمادگی نمودند تا نقش جدی‌تری را در تدوین مبانی تئوریک از جمله مانیفست بر عهده گیرند که این مهم با هماهنگی و پیگیری کمیته سیاسی حزب صورت خواهد پذیرفت.

سپس اطلاعیه هاشم جباری رییس کمیته انتخابات حزب اراده ملت ایران در خصوص دعوت اعضای حاما در فرایند انتخابات اردیبهشت‌ماه 96 قرائت و لزوم معرفی مسئولین کمیته‌های انتخابات شعب حاما در سراسر کشور به کمیته انتخابات حزب تاکید شد.

برنامه با پخش کلیپی در خصوص نگرش جنسیتی جامعه ادامه یافت و پس از پذیرایی مختصری حاضرین پای سخنرانی دبیرکل حزب نشستند. احمد حکیمی‌پور سخنان خود را در سه بخش برای حضار ایراد کرد. بخش نخست نگاهی به وضعیت حزب در سال جاری و ترسیم نقشه‌ای از حاما در شرایط فعلی بود. بخش دوم سخنان در باب چالش‌های پیش‌روی اصلاح‌طلبان بود و به موضوعات محوری که باید مدنظر فعالین سیاسی اصلاح طلب واقع شود، اشاره گردید. در بخش سوم موضع حزب اراده ملت ایران در ارتباط و تعامل با گروه‌های اصلاح‌طلب به ویژه در شرایط نزدیک به انتخابات 96 اختصاص داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار