سمنان;

افزایش دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : در سال تحصیلی جدید بیش از 2 هزار دانش آموز نسبت به سال قبل به مدارس استان سمنان اضافه شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در سومین روز مهر 95 بیش از 113 هزار دانش آموز استان سمنان در هزار مدرسه، آغاز سال تحصیلی جدیدرا جشن می گیرند.
وی از بازگشایی مدارس استان سمنان در سوم مهر 95 همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار دانش آموز نسبت به سال قبل به مدارس استان اضافه شده اند.

جهان با اشاره به اینکه استان سمنان نسبت به ضریب پوششی دانش آموزان رتبه اول کشور را دارد، اظهار کرد: ضریب پوشش دانش آموزان در اول متوسطه 98.2 و در دوم متوسطه 94.5 است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ضریب پوششی در دوران ابتدایی در استان سمنان 99.9 و در پیش دبستانی 85 درصد است.
وی گفت: 5 هزار و 600 کلاس درس در قالب یک هزار مدرسه و فضای آموزشی در سال تحصیلی 95-96 پذیرای دانش آموزان استان سمنان است.
جهان با اشاره به اینکه زنگ مهر و مقاومت در برخی از مدارس به صورت نمادین نواخته خواهد شد، اظهار کرد: زنگ «مهر و مقاومت» در سوم مهر95 همزمان با سراسر کشور در سمنان با حضور استاندار سمنان طنین انداز خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن شکوفه ها، به طور نمادین در استان سمنان روز چهارشنبه 31 شهریور 95 در شهرستان گرمسار برگزار می شود، گفت: جشن غنچه ها نیز در همان روز در شهرستان دامغان و جشن جوانه در شهرستان شاهرود برنامه ریزی شده است.
جهان تصریح کرد: سال تحصیلی جدید در مدارس استان با شعار « با نماز، با ورزش، با نشاط و با ارزش» آغاز می شود و کلیه واحدهای آموزشی استان آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس را دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به حضور دانش آموزان استان در مسابقات کشوری گفت: از 350 دانش آموز برتر در مسابقات کشوری تقدیر به عمل آمد.

دانش آموزان استان سمنان در شاخص های مختلف از جایگاه برتری در کشور برخوردارند به طوری که کسب رتبه 2 رقمی کنکور توسط دانش آموزان استان سمنان 140 درصدی رشد داشت و 24 دانش آموز در کنکور سراسری رتبه زیر 100 را کسب کردند.
انتهای پیام/ ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار