27 دانش آموز یکی از هنرستان های شاهرود با رتبه های خوب، در کنکور سراسری پذیرفته شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت : این 27 هنرآموز در دانشکده های فنی تهران، مشهد و چند شهر دیگر پذیرفته شدند و مشغول تحصیل هستند.
نوروز کاویانی ادامه داد: این موفقیت نشان از برنامه دقیق منسجم و یکساله با استفاده از توان علمی مشاوران و معلمان است.
وی با بیان اینکه سال گذشته مقاله های علمی پژوهشی توسط دانش آموزان و معلمان نخبه شاهرود تولید شد، افزود: با تلاش فرهیختگان علمی به مرحله محتواسازی در امر آموزش رسیده ایم.
کاویانی تاکید کرد : سال گذشته تفاهم نامه ای با دانشگاه های صنعتی،آزاد و پیام نور برای همکاری بسته شد که براساس آن تمامی دانش آموزان سال چهارم شهرستان شاهرود یک روز را میهمان آنها شده و از نزدیک با فضای دانشگاه آشنا شوند.
وی این بازدیدها را برای دانش آموزان سال چهارم در جهت دهی و تصمیم گیری برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی راهگشا دانست و از همکاری دانشگاه های شاهرود تقدیر کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان شاهرود افزود: توانمندی دانش آموزان هنرستانی باعث می شود که پس از دانش آموختگی به جمع بیکاران دانش آموخته اضافه نشوند و هدفمند تحصیل کنند.
وی معرفی رشته های دانشگاهی به دانش آموزان، ایجاد پایگاه متمرکز مشاوره و انتخاب رشته تحصیلی، همایش یک روزه دانش آموزان و والدین، پیگیری مصوبات ستاد کنکور شهرستان، کلاس های مرور پایه دوم و سوم در تابستان را از جمله فعالیت های این معاونت دانست.
این مسوول با بیان اینکه کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری برای دانش آموزان و والدین اولویت دارد، تاکید کرد: استان سمنان در کنکور سراسری امسال نیز بعد از استان یزد در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
معاون آموزش و پرورش شاهرود گفت : در آزمون سراسری کنکور 15 نفر از دانش آموزان شاهرود در رشته های پزشکی و دندانپزشکی پذیرفته شدند، ضمن آن که 74 نفر رتبه زیر 2 هزار، 40 نفر هم رتبه زیر هزار و هفت نفرهم رتبه زیر 100 به دست آوردند.
گفتنی است ؛ در شهرستان شاهرود 2 هزار و 700 دانش آموز در 14 هنرستان نفی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.