آبادان؛

لزوم پیگیری مسؤولان برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا

پیگیری مسؤولان برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عادل پوررئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با تأکید بر اینکه مردم باید حادثه منا را زنده نگه بدارند، گفت: مسؤولان کشورهای اسلامی از جمله ایران، باید مقدمات تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عادل رویوران با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهیدان منا، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار مباحثی را فرمودند که در بین این مباحث، ایشان به سکوت کشورهای اسلامی اشاره کردند و این امر را بلای بزرگی برای جهان اسلام دانستند.

وی گفت: مقام معظم رهبری حساب ملت‌های اسلامی را از دولت‌های اسلامی جدا کردند و مردم مسلمان در سرتاسر جهان، وظیفه و تکلیفی را بر عهده دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر افزود: براساس بیانات مقام معظم رهبری، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، یکی از کارهای واجب بر مسؤولان کشورهای اسلامی و حقوق بشر است، استفاده از کلمه واجب توسط ولی امر مسلمین و نائب امام زمان(عج)، نشان دهنده وظیفه، تکلیف و واجب الهی است.

وی گفت: اگر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب توسط مسؤولان صورت نگیرد، انسان در انجام تکلیف الهی خود قصور کرده است، بنابراین وظیفه مسؤولان کشورهای اسلامی و مسؤولان کشور ما این است که در باب ایجاد مقدمات تشکیل کمیته حقیقت‌یاب قدم بردارند.

رویوران افزود: همه مردم غیور کشورهای اسلامی از جمله ایران، موظف هستند تا این حادثه اسف‌بار منا، که در سال گذشته اتفاق افتاده است را زنده نگه داریم و مجالسی را برای آن انجام دهیم و هر کسی به نوبه خودش، این وظیفه را انجام دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: باید مراسم حج توسط شجره طیبه صورت بگیرد که مشخصات شجره طیبه در آل‌سعود وجود ندارد و امیدواریم که امت اسلامی به پا خیزد و دست آل‌سعود را که به ابزار صهیونیستم و آل‌یهود تبدیل شده است از برگزاری مراسم معنوی حج کوتاه کند و مقدمات ظهور امام عصر(عج) نیز فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.