همدان؛

سخنرانی روحانیون نباید از مراسم‌های مذهبی حذف شود

فرماندار همدان گفت: وجود روحانی در برنامه های مذهبی ضروری است و سخنرانی روحانیون نباید از مراسم‌های مذهبی حذف شود.

سخنرانی روحانیون نباید از مراسم‌های مذهبی حذف شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی تعالی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی با تأکید بر اینکه هر وقت از روحانی و مساجد دوری کردیم دچار مشکلات زیادی شدیم، اظهار داشت: در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید روحانی و مسجد محور باشیم زیرا شیعه معرفت خود را از حوزه‌ها می‌گیرد.

وی افزود: در این برنامه‌های عزاداری برای سیدالشهدا(ع) باید به مسائل معرفتی و آموزش به جوانان بیشتر توجه کنیم، چرا که عمل از معرفت صحیح بر می‌خیزد در حال حاضر درگاه‌های مختلف معرفتی از طریق فضای مجازی به روی جوانان باز شده اگر با قدرت در این حوزه ورود پیدا نکنیم، جوانان آسیب‌های جدی خواهند خورد.

تعالی افزود: امروزه فضای مجازی مانند سفره‌ای است که بر سر آن همه نوع غذایی وجود دارد، ما متولیان امور فرهنگی باید به جوانان خط بدهیم که از چه محتوایی استفاده کنند تا این نسل دست به غذای مسموم نبرند.

وی اظهار کرد: مردم به روحانیت اعتماد دارند، از آن‌ها می‌توان برای انتقال مفاهیم معرفتی استفاده کرد و معارف ائمه انقدر قوی هستند که حتما می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد و شبهات مردم را رفع کنند.

تعالی با بیان اینکه مراسم‌ محرم و صفر می‌تواند افراد زیادی را به سمت اسلام و مذهب جذب کند، گفت: همین عزاداری‌ها موجب دگرگونی وضعیت فرهنگی است که باید همراه با شعور حسینی باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان همدان ظرفیت‌های خوبی داریم، شاهد رویش‌های زیادی به دلیل وجود مذهب پر برکت تشیع، در شهرستان هستیم و بهانه‌های مختلفی مانند مراسم‌های محرم و صفر داریم که بتوانیم بنیان‌های اجتماعی خود را تقویت کنیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه هر چقدر در زمینه‌های مذهبی کار کنیم باز هم جای فعالیت‌های بیشتر وجود دارد، ابراز کرد: مراسم‌های محرم و صفر می‌تواند افراد زیادی به سمت اسلام و مذهب جذب کند، همین عزاداری‌ها موجب دگرگونی وضعیت فرهنگی ما می‌‌شود تنها نباید در این گونه مراسم‌ها شور باشد، بلکه باید همراه با شعور باشد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.