چرا اپل دکمه هوم فیزیکی را از آیفون‌۷ حذف کرد؟

اپل یکی از قابلیت های برجسته گوشی های آیفون را در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس کنار گذاشته است، و آن چیزی نیست جز دکمه هوم فیزیکی.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دکمه هوم (خانه) فیزیکی یکی از مشخصه های اصلی گوشی های آیفون بوده است و اکنون این دکمه از آیفون جدید رخت بر بسته و می توان گفت حداقل فرم آن تغییر کرده است.

شما در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با یک دکمه ثابت خازنی رو به رو هستید که در واقع امکان فشار دادن آن وجود ندارد. در عوض، اپل از موتور لرزشی جدیدی به نام Taptic Engine در این گوشی استفاده کرده که هر بار این دکمه را لمس می کنید، احساسی مانند فشار یک دکمه و کلیک کردن به شما منتقل می شود.

اگر چه این روش جدید احساس فشار یک دکمه فیزیکی را به طور کامل به شما منتقل می کند، ولی علاوه بر آن کل قسمت پایینی گوشی نیز به لرزه در می آید و به همین دلیل کاربران زیادی به این قابلیت اعتراض کرده و معتقدند احساس فشار دکمه هوم به خوبی گذشته نیست.

امکان تنظیم قدرت لرزش این دکمه (با انتخاب یکی از ۳ حالت موجود برای شدت لرزش) نیز وجود دارد، ولی هیچ کدام از آن ها نمی تواند به طور کامل احساس فشار یک دکمه فیزیکی را منتقل کند.

حالا یک سوال اساسی مطرح می شود. با توجه به موارد گفته شده، چرا اپل دست به چنین اقدامی زده است؟ جواب این سوال، به باور ساده انگارانه میلیون ها نفر بر می گردد که گمان می کنند؛ فشار دادن مداوم کلید فیزیکی هوم ممکن است باعث خراب شدن آن شود و به همین خاطر هیچ وقت از آن استفاده نمی کنند! در واقع بسیاری از کاربران اهل آسیا و کشور های دیگری مثل برزیل، برای فعال سازی صفحه آیفون خود از دکمه شناور موجود در صفحه که به عنوان جایگزینی برای دکمه هوم محسوب می شود، استفاده می کنند.

این قابلیت که AssistiveTouch نام دارد، برای افرادی طراحی شده که به دلیل ناتوانی های جسمی امکان فشار دادن یک کلید فیزیکی را ندارند و در منو های آیفون گنجانده شده است. اما بر خلاف این، کاربران به دلیل کاملا متفاوتی از این قابلیت استفاده می کنند و آن چیزی نیست جز جلوگیری از خراب شدن و خش برداشتن کلید فیزیکی. با این روش زمانی که فردی قصد فروش آیفون خود را داشته باشد، می تواند با قیمت بهتری آن را به فروش برساند.

ادعای خراب شدن سریع دکمه هوم آیفون ها کاملا غیر واقعی است. این دکمه طی سالیان طولانی در تست های مختلف مقاومت مورد آزمایش قرار گرفته است. اما این شایعه از کجا پیدا شده است؟ ریشه این مسئله به دسته ای از آیفون های اولیه، قبل از اختراع و به کارگیری Touch ID، بر می گردد که دچار چنین مشکلی بودند.

این مشکل خیلی وقت پیش حل شد، ولی روح آن حتی پس از به وجود آمدن دکمه Touch ID نیز با آیفون ها باقی ماند و شایعات دروغی مبنی بر این که هزاران نفر گزارش خراب شدن این دکمه را داده اند، باعث شد کاربران زیادی از استفاده از دکمه فیزیکی هوم روی گوشی هایشان خودداری کنند.

در پایان باید گفت؛ تصور غلطی که باعث شده میلیون ها نفر به طرز متفاوتی از آیفون های خود استفاده کنند، می تواند حداقل یکی از دلایل اپل برای استفاده از دکمه خازنی در آیفون جدید باشد.

این برای افرادی که قبلا از دکمه هوم فیزیکی استفاده می کرده و با فشردن آن با اطمینان خاطر از گوشی خود بهره می برده اند بیشتر از آن که سود داشته باشد، یک نقطه ضعف به حساب می آید، ولی برای سایر افراد به این معنی است که بالاخره می توانند با آسودگی از دکمه هوم آیفون خود استفاده کنند و از آن لذت ببرد.

منبع: کلیک

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار