مارکت واچ: میلیاردرهای جهان کجا زندگی می کنند و چگونه به اینجا رسیده اند؟+ نقشه

مارکت واچ نقشه ای جالب از نحوه بدست آمدن ثروت میلیاردرهای جهان منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت واچ، وبسایت "Howmuch.net" نقشه ای از تعداد میلیاردرها در گوشه و کنار جهان منتشر کرده است. آمریکا بخش عظیمی از این نقشه رنگارنگ را به خود اختصاص داده است. تعداد میلیاردرهای روسیه هم تنها اندکی از آلمان بیشتر است. اما نام کشورهای آفریقایی به سختی در این نقشه به چشم می خورد.

آمریکا که میزبان حدود یک سوم از کل میلیاردرهای جهان است، بیشتر حجم این نقشه را به خود اختصاص داده است. همانطور که در این نقشه دیده می شود، هر منطقه به 5 بخشی که هر کدام یک منبع ثروت هستند، تقسیم شده است: ارثیه، بنیانگذاری شرکت ها، صاحبان و مدیران، ارتباطات سیاسی و بخش های مالی.

به عنوان مثال، در روسیه بیشتر میلیاردرها از طریق ارتباطات سیاسی ثروت خود را بدست آورده اند. این درحالیست که در آمریکا ثروت بیشتر میلیاردها از طریق ارثیه، بنیانگذاری شرکت ها و بخشهای مالی بدست آمده است.

این نقشه نشان می دهد در چین تعداد میلیاردهایی که ثروت آنها از طریق ارثیه بدست آمده است، بسیار اندک است. 

مدیر وبسایت "Howmuch.net" اعلام کرد: پیش از موفقیت اقتصادی چین در چند دهه گذشته، این کشور بسیار فقیر بود.  اما رشد اقتصادی آن باعث ایجاد بیش از 200 میلیاردر چینی شد. 
در کره جنوبی هم 74 درصد از میلیاردرهای آن پول خود را از طریق ارثیه بدست آورده اند. علاوه بر انگلیس، تأثیر ارثیه بر تعداد میلیاردرها در سراسر اروپا هم دیده می شود. در دانمارک 83 درصد افراد میلیاردر ثروت خود را به ارث برده اند. این رقم برای آلمان و سوئد هم حدود 60 درصد است.

رنگ قرمز: ثروت بر اساس ارثیه
رنگ سبز: بنیانگذاری شرکت ها
رنگ آبی: صاحبان و مدیران
رنگ نارنجی: ثروت بر اساس ارتباطات سیاسی 
رنگ زرد: بخش های مالی

مارکت واچ: میلیاردرهای جهان کجا زندگی می کنند و چگونه به اینجا رسیدند؟+ نقشه
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار