اراک؛

افتتاح نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیمور محلات

نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در شهر نیمور محلات با حضور وزیر صنعت ،معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور گفت : باید نمایشگاه های صنعتی و معدنی در سطح کشور تخصصی شوند و تمرکز این نمایشگاه های بین المللی از پایتخت خارج شود تا بتوانیم ظرفیت های مناطق مختلف کشور را به بازارهای جهانی بشناسانیم.
 محمدرضا نعمت زاده افزود : شهرستان محلات ظرفیت آن را دارد که یک بازار دائمی و بین المللی سنگ در این منطقه ایجاد شود و آمادگی داریم فعالان بازارهای هدف خارجی را به این منطقه بیاوریم.
وی ادامه داد : در مورد وارد کردن تجهیزات و ماشین آلات باید به سراغ شیوه هایی برویم که ضایعات سنگ به کمترین میزان کاهش یافته و این ثروت خدادادی کشور به هدر نرود و در واقع باید بهره وری را در این حوزه افزایش دهیم.
نعمت زاده افزود : باید تلاش کنیم صادرات سنگ خام کاهش یابد و کیفیت محصول سنگ را طوری افزایش دهیم که در زمینه صادرات صنعت سنگ حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های صنعت سنگ در شهرستان محلات گفت: وجود یک شهرک تخصصی در کنار معادن سنگ و بازار بورس می تواند یک بازار دائمی بین المللی سنگ در منطقه ایجاد کند و در این زمینه آمادگی داریم فعالان بازارهای هدف را شناسایی کرده و ظرفیت های سنگ شهرستان محلات را به آنها بشناسانیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از قوانین دست و پا گیر گفت: قانون کنونی تجارت کشور مربوط به سال ۱۳۱۱ است و تاکنون تغییری نداشته و ایجاد تغییر یکباره در این طرح، ناهماهنگی و مشکل ایجاد می کند و برای تغییر و تحول آن باید زمینه و بستر فراهم شود.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.