اراک؛

پرداخت مشوق صادراتی به فعالان اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت تصویب مجلس و به منظور رونق صادرات ،3 هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی به فعالان اقتصادی پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در دیدار با آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تشریح وضعیت اقتصادی کشور گفت: در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس پرداخت 3 هزار میلیارد ریال مشوق مالیاتی به فعالان صادراتی درخواست شده که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی این مشوق‌ها به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.

 نعمت زاده با تاکید بر اینکه ارتقای جایگاه صادرات غیرنفتی و جلوگیری از خام‌فروشی نفت و معادن لازمه پیشرفت و توسعه صنعتی و رونق تولید است، خاطرنشان کرد: ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش یکی از راهکارهای موثر در بهبود وضع اقتصادی کشور است که مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‌ای بر آن دارد.

وی ادامه داد: دولت با عزم جدی به دنبال تحقق فرامین رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است، اما بنیه مالی لازم را برای انجام این کار ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از پرداخت یارانه گفت : در حال حاضر 42 میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می‌کنند و می‌توان گفت میزان پرداختی یارانه به مردم 1.5 برابر بودجه عمرانی کشور است و دولت چاره‌ای جز پرداخت ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برقراری عدالت اجتماعی، کاهش مصرف انرژی، ایجاد اشتغال و صرف منابع در تولید را از مهم‌ترین سیاست‌های دولت عنوان کرد.

نعمت زاده عصر دیروز به منظور افتتاح نمایشگاه سنگ نیم ور محلات وارد استان مرکزی شده و امروز هم در استان مرکزی حضور دارد.

انتهای پیام / ف 
برچسب ها: اراک ، وزیر صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.