اراک؛

اجرای طرح های اقتصادی با توان صنعتگران داخلی

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از مجریان طرح های عمرانی خواست که به متخصصان و صنعتگران داخلی اعتماد کرده و از توان آنها در پروژه ها استفاده کنند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری با خبرنگاران در اراک با بیان اینکه اعتبارات ریلی در کشور کاهش یافته است گفت: مجریان طرح‌های عمرانی به صنعتگران داخلی اعتماد کنند و از توان آنها در پروژه های صنعتی بهره ببرند .
  محمدرضا نعمت زاده افزود: اگر کالایی بدون دلیل از خارج خریداری شود اجازه ورود آن به کشور را نمی‌دهیم حتی اگر با استفاده از تسهیلات انجام شده باشد چراکه باید همه کمک کنیم  تا صنایع بزرگ رونق یافته و به دنبال آن صنایع اقماری کوچک و متوسط مرتبط با آن هم به رونق دست یابند و مهمترین راه رونق نیز حمایت از تولید داخلی است.
 وی با اشاره به پیش بینی 2 هزار واگن برای تجهیز مترو پایتخت و سایر کلانشهرها  گفت: متاسفانه با وجود داشتن صنایع ریلی خوبی در کشور، اعتبارات ریلی کاهش یافته و این موضوع ناشی از کاهش سفارشات است.
وزیرصنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: 2هزار واگن برای تجهیز مترو پایتخت و سایر کلانشهرها پیش بینی شده وبرای باید انتقال تکنولوژِی برای صنایع موجود درداخل کشور تلاش کرد و ما این مهم را برعهده داریم.
نعمت زاده  افزود: کاهش اعتبارات و سفارشات صنایع مختلف اغلب تابع طرح‌های عمرانی است، مانند پروژه‌های نفت و گاز که کاهش سفارشات را داشته‌ایم.
وزیرصنعت، معدن تجارت با بیان اینکه قراردادهایی بسته شده  که اگر اجرایی شود تا حدود 3 سال کار داریم بیان کرد:  باید کمک کنیم تا منابع مالی طرح‌های عمرانی تامین شده و صنایع بتوانند درخدمت به این طرح‌های عمرانی عمل کنند.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، وزیر ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.