افغانستان با چهار شرکت بزرگ داروسازی هندی قرارداد می‎بندند

حکومت افغانستان برای مداوی مجروحین نیروهای امنیتی و دفاعی خود با چهار شرکت بزرگ داروسازی هندی قرارداد خواهد بست.

افغانستان با ۴ شرکت بزرگ داروسازی هندی قرارداد می‎بندندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حکومت افغانستان برای مداوی مجروحین نیروهای امنیتی و دفاعی خود با چهار شرکت بزرگ داروسازی هندی قرارداد خواهد بست.

قرار است که در قدم نخست این چهار شرکت بزرگ هندی از سوی اتاق تجارت این کشور معرفی و بعد از آن پیشنهاداتشان را به حکومت افغانستان ارائه کنند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور در جریان سفر رسمیش به هند با شماری از نمایندگان اتاق تجارت و تاجران هندی ملاقات کرده است.

غنی ضمن تشویق سرمایه گذران هندی برای حضور در افغانستان گفته است که افغانستان فرصت های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی ضمن قدردانی از همکاری های هند و افغانستان بیان داشت که هند به جهت دوستی و همسایگی نیک، همیشه در کنار افغانستان ایستاده و بخاطر افغانستان باثبات و مترقی، گام های عملی همکاری برداشته است.

او با اشاره به فرصت های زیاد سرمایه‌گذاری در افغانستان در زمینه های تولید برق، مدیریت آب، معادن، زیربناها، زراعت و سایر عرصه‌ها، تاجران و سرمایه گذاران هندی را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان مورد تشویق قرار داد.

محمد اشرف غنی، پیشنهاد کرده که برای داد وستد افغانستان و هندوستان از طریق هوا، کارگاه مشترک ایجاد گردد تا تاجران دو کشور بتوانند اموال تجارتی خود را به صورت آسان از افغانستان به هند و برعکس آن انتقال دهند.

غنی از بخش خصوصی هند خواست تا تولید ادویه‌جات باکیفیت چهار شرکت هندی را به حکومت افغانستان بسپارد.

وی تصریح کرد: ما می خواهیم ادویه مورد نیاز خویش را برای مداوی مجروحین نیروهای امنیتی و دفاعی از همین شرکت‏‎های معتبر تهیه کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که نارندرا مودی نخست هند در ملاقات روز گذشته اش با وی، وعده داد که کشورش در عرصه تعلیم و تربیت با افغانستان همکاری کند.

رئیس جمهور تاکید کرد که این کمک هند در تعلیمات حرفه‎ای افغانستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا نیروهای آموزشی در مطابقت با تقاضای بازار و با توجه به معیارهای جدید مورد آموزش قرار گیرند و فرصت های کاری برایشان ایجاد گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار