بخشی از کمک هند به افغانستان برای بازگشت مهاجران به‎مصرف می‎رسد

غنی رئیس جمهور افغانستان می‎گوید که بخشی از کمک یک میلیارد دلاری هند به افغانستان در زمینه بازگشت دوباره مهاجران اختصاص خواهد یافت.

بخشی از کمک هند به افغانستان برای بازگشت مهاجران به‎مصرف می‎رسدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‎گوید که بخشی از کمک یک میلیارد دلاری هند به افغانستان در زمینه بازگشت دوباره و با عزت مهاجران به کشور اختصاص خواهد یافت.

غنی در جریان سفر رسمی خود به هند، با پراناب موکرجی رئیس‌جمهور هند ملاقات کرد.

در این ملاقات رئیس‌جمهور هند ضمن خوش آمد به غنی و هیات همراهش، از سفر رسمی رئیس‌جمهور افغانستان به هند ابراز خرسندی کرد.

غنی هم از کمک و همکاری هند به افغانستان قدردانی کرده و از مهمان نوازی حکومت و صدراعظم هند تشکر نمود.

در این دیدار، سران دو کشور در مورد گسترش همکاری ها و مناسبات میان افغانستان و هندوستان بحث و تبادل نظر کردند و خاطرنشان نمودند که افغانستان و هند دو کشور دوست هستند.

محمد اشرف غنی، از کمک های هند در پروژه های به بهره‌برداری رسیده در افغانستان یادآوری کرده و گفت: مردم و حکومت افغانستان از این همکاری های حکومت و مردم هند قدردانی می کنند.

غنی با اشاره به کمک یک میلیارد دلاری هند به افغانستان گفت: یک بخش این کمک در زمینه بهبود کیفیت تعلیمات حرفه‎ای و بازگشت باعزت مهاجرین به وطن به مصرف خواهد رسید.

در همین حال رئیس جمهور هند گفت که کشورش به عنوان دوست خوب، همیشه در کنار افغانستان باقی خواهد ماند و از تداوم همکاری های هند با افغانستان اطمینان داد.

غنی نیز بیان داشت که موقعیت استراتژیک افغانستان و فرصت های خوب سرمایه گذاری در آنجا، نه تنها برای افغانستان بلکه برای تمام منطقه مفید تمام می شود.

وی افزود: نسبت به هر زمان دیگر، شرایط بهتر همکاری های اقتصادی منطقه‎ای مساعد شده است و نمونه قابل ذکر آن پرواز های انتقال اموال تجارتی از افغانستان به هندوستان می باشد که در هر هفته سه مرتبه صورت می گیرد.

رئیس جمهور بیان داشت که در نظر دارد این پرواز ها در آینده بیشتر شود.

گفتنی است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور بنابر دعوت رسمی ناریندرا مودی ، نخست وزیر هند در راس یک هیات عالی رتبه دولتی روز چهارشنبه (۲۴ سنبله) وارد دهلی نو پایتخت این کشور شده بود.

ناریندرا مودی، نخست وزیر هند در دیدار با محمد اشرف غنی، اعلام کرده است که کشورش یک میلیارد دلار به افغانستان به صورت بلاعوض کمک می کند.

رهبران افغانستان و هند در جریان این دیدارشان، در رابطه با همکاری‎های اقتصادی، امنیت و ثبات منطقه، چگونگی کمک های هند به افغانستان در عرصه توسعه و گسترش مناسبات میان دو کشور، بحث و تبادل نظر نمودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.