یاسوج؛

تحصیل 15هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 هزار دانش‌آموز این استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هادی زارع‌پور با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید دو درصد به جمعیت دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی اضافه شده، ضمن اینکه هم‌اکنون 15 هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تجمیع مدارس کم‌جمعیت در استان خبر داد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد پایین‌ترین نرخ تراکم جمعیت را دارد که برنامه‌ریزی برای تجمیع کلاس‌های کم‌جمعیت در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی را انجام داده است که تولیدی شدن 6 هنرستان از جمله این برنامه‌ها است.

این مسؤول تصریح کرد: در برخی از مدارس شبانه‌روزی استان دستگاه جوراب‌بافی راه‌اندازی شده است.

زارع‌پور فرهنگ‌سازی الگوی مصرف را از دیگر اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: طرح نجات ملی آب و طرح همیاران آب دو طرح اجرایی آموزش و پرورش برای مصرف بهینه انرژی است.

وی در پایان در خصوص مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی گفت: مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی کشور 30 به 70 درصد است در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد مشارکت خیرین 60 درصد است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.