یاسوج؛

۳۰ نقطه حادثه‌ خیز در محور یاسوج - سمیرم وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع ۳۰ نقطه حادثه‌ خیز در محور یاسوج - سمیرم به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در محورارتباطی یاسوج - سمیرم خبر داد و گفت:برای رفع این نقاط حادثه‌ خیز به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسن فدایی افزود:جاده یاسوج - سمیرم از حادثه‌ خیزترین محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد است که روزانه حدود 6 هزار وسیله نقلیه از آن عبور میکند.

وی از کشته شدن 120 نفر در 4 سال اخیر در تصادفات این محور خبر داد و گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت استان ،در این محور رخ میدهد.

فدایی افزود: تبدیل این محور به بزرگراه و آزاد راه از مهمترین عوامل موثر درکاهش تصادفات است.

وی گفت: چهاربانده کردن این جاده از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از دولت است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این محور ارتباطی بخشی از کریدور شمال به جنوب درکشور است که شهرها و بنادر جنوبی ازجمله بوشهر، گناوه، دیلم، بندر امام، بهبهان، گچساران، دهدشت، نورآباد و برازجان را به مرکز کشور متصل می‌کند.

فدایی مسافت جاده یاسوج به سمیرم را 164 کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این مسافت 100 کیلومتر آن در حوزه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد وبقیه در حوزه استحفاظی راه‌های استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان است .



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.