واشینگتن: شاهد نقض آتش بس از سوی هر دو طرف سوری بوده ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما شاهد موارد نقض آتش بس از هر دو طرف درگیری در سوریه بوده‌ایم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارک تونرسخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: موارد مختلفی از نقض آتش بس در حلب گزارش شده است، واکنش شما چیست؟ گفت: لازم است که بگویم سطح خشونت ها نسبت به آنچه پیش از دوازدهم سپتامبر شاهد آن بودیم بسیار پایین تر آمده است.

وی تاکید کرد: ما همچنان به دریافت و بررسی گزارشهای مربوط به برخوردهای طرفین و از جمله نظام سوریه ادامه می دهیم. بدیهی است آمریکا و روسیه باید تمام تلاش خود را به کار گیرند طرف های مختلف را تحت تاثیر خود قرار دهند تا به موضوع توقف خصومت ها پایبند باشند و این برخوردها کاهش پیدا کند. ما همچنان معتقدیم که موضوع توقف خصومت ها اگر چه نه کامل اما رعایت می شود. بر اساس توافق، باید هفت روز شاهد کاهش خشونت و انتقال کمک های بشردوستانه باشیم.

وی افزود: هدف، کاهش صد درصدی خشونت ها در سوریه نیست و ما انتظار این موضوع را نداریم. ما در این مرحله قرار نداریم.ما ادعا نمی کنیم که در این مرحله قرار داریم. ما شاهد درگیریهایی بوده ایم.ما شاهد مواردی از نقض آتش بس و درگیری بوده ایم که در رسانه ها منتشر شده است.ما شاهد موارد نقض آتش بس از هر دو طرف بوده ایم. ما لازم است که کارهای بهتری انجام دهیم. ارزیابی ما این است که شاهد کاهش قابل توجه خشونت ها هستیم.

مارک تونر گفت: ما به طور گسترده با مخالفان دولت سوریه در تماس هستیم و تلاش می کنیم که آنها به آنچه که متعهد شده اند،عمل کنند. ما از آنها خواسته ایم از مواضعی که نیروهای جبهه النصره در آنجا عملیات انجام می دهند،عقب نشینی کنند و به موضوع توقف خصومت ها پایبند باشند.ما با آنها پیشتر هم در تماس بوده ایم و به این کار خود ادامه خواهیم داد، زیرا همانطور که پیشتر گفتم این برعهده ما است که مخالفان میانه رو را مجاب کنیم که به موضوع توقف خصومت ها پایبند باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:لازم است که به دو مطلب اشاره کنم اول اینکه ما شاهد نقض موارد آتش بس از جانب هر دو طرف بوده ایم. مسئولیت ما در رابطه با این توافق این است که تلاش کنیم که مخالفان به آن پایبند باشند. تاکنون این موضوع درباره هر دو طرف به طور کامل مشاهده نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار