کرمان؛

قطع آب باغ شاهزاده ماهان به سبب خرابی موتورپمپ

مسئول امور فرهنگی میراث فرهنگی استان کرمان با تایید خبر قطع آب شرب باغ ثبت جهانی شاهزاده ماهان، گفت: این مساله به سبب خرابی موتور پمپ باغ شاهزاده ماهان روی داده است.

قطع آب باغ شاهزاده ماهان به سبب خرابی موتورپمپ استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدمهدی افضلی  گفت: تنها آب شرب مورد نیاز این باغ با مشکل مواجه شده که انتظار می رود این مشکل با خرید موتور پمپ جدید رفع شود.

وی با بیان اینکه هزینه خرید موتور پمپ باغ شاهزاده بین 15 تا 20 میلیون تومان است، تصریح کرد: با وجود اینکه اعتبارات ابلاغی هنوز تخصیص نیافته اما با دستور مدیر کل میراث فرهنگی استان موتور پمپ جدید خریداری و تا اخر هفته جاری با همکاری آب و فاضلاب ماهان نصب و آماده بهره برداری می شود.

افضلی با اشاره به حضور گسترده گردشگران در باغ شاهزاده ماهان، افزود: با توجه به مصرف زیاد آب شرب، خرابی پمپ های آب امری عادی است و هر ساله، یک یا دو بار این اتفاق روی می دهد.

وی با بیان اینکه از محل پمپاژ آب در شهر ماهان تا باغ شاهزاده پمپ های دیگری نیز وجود دارد،افزود: در ایام مختلف سال این پمپ ها دچار خرابی و فرسودگی شده که با صرف هزینه های هنگفت تعمیر و یا تعویض می شوند.

افضلی با اشاره به اینکه بودجه میراث فرهنگی برای نگهداری و حفاظت از باغ شاهزاده ماهان محدود است، تصریح کرد: هرساله میلیاردها ریال صرف تامین هزینه های جاری باغ شاهزاده از قبیل نیروی انسانی، مرمت،نگهداری و حفاظت از باغ شاهزاده می شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار