کرمانشاه؛

بیشترین پتانسیل اشتغالزایی در دالاهو

استاندار کرمانشاه گفت:پتانسیل اشتغالزایی دالاهو بالاتر از سایر شهرستان ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛اسداله رازانی  گفت: تمامی  آمار و اطلاعات داده شده باید با آنچه در واقعیت وجود دارد منطبق بوده  و از سوی کارشناسان مورد تایید قرار گیرد چرا که قرار است سند توسعه این شهرستان بر اساس واقعیت ها و برای برنامه میان مدت سه ساله تدوین شود.


وی با توجه به میزان برداشت ماهی در شهرستان دالاهو و دارا بودن رتبه یک استانی در این بخش اظهار داشت: میزان افزایش پرورش ماهی و ادامه کار این صنعت  باید به گونه ای باشدکه با کمترین میزان آلودگی  و آلایندگی  بر طبیعت این کار صورت پذیرد، همچنین افزایش ظرفیت پرورش ماهی در منطقه باید مورد ارزیابی زیست محیطی  و  تایید نظرکارشناسان و استعداد منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر تکمیل مجتمع های پرورش دام و طیور سبک و گاوداری ها تاکید کرد و این بخش را دارای مزیت اشتغالزایی و درآمد زایی برای ساکنان منطقه دالاهو دانست و همچنین ایجاد فرصت های شغلی را یکی از عوامل کاهش مهاجرت  و کاهش جمعیت این شهرستان ذکر کرد.

استاندار با تاکید بر افزایش سطح زیر کشت گلخانه ای و باغداری نوین گفت: کشت گیاهان دارویی و زعفران منطقه را در برنامه توسعه سه ساله قرار می دهیم همچنین روش باغداری نوین با استفاده  کردن از ظرفیت آب سد آزادی و پمپاژ آب سد برای آبیاری این طرح ها باید مورد برنامه ریزی قرار گیرد.


رازانی با توجه به آثار گردشگری تاریخی قبل و بعد اسلام در منطقه دالاهو و فرصت هایی گردشگری جدید همچون احداث سدها گفت: با توجه به اینکه این شهرستان اعتباری برای  اماکن گردشگری در چند ساله اخیر کسب نکرده است در خصوص گردشگردی این منطقه باید در  مدیریت برنامه ریزی استان فرصت ها و پتانسیل های گردشگری مورد بررسی و اعتبار سنجی قرار می دهیم.

وی همچنین در خصوص گسترش بحث ورزشی افزود: هر کدام از شهرستان ها را با توجه به ظرفیت ها و استعداد های ورزشی مورد مطالعه قرار دهیم که بشود برای هر شهرستان یک نوع ورزش خاص را در طول سال به یک جشنواره ملی و یک فرصت  درآمدزایی برای منطقه تعریف کرد.

انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار