پیشتازی کلینتون در تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی

در تازه ترین نظرسنجی انتخاباتی موسسه رویترز-ایپسوس نامزد دموکرات انتخابات آمریکا پیشتاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در تازه ترین نظرسنجی منتشر شده موسسه رویترز-ایپسوس، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اختلاف 4 درصدی از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه، همچنان پیشتاز است.

کلینتون در حالی همچنان پیشتاز نظرسنجی هاست که نگرانی هایی درخصوص متفرق شدن طرفداران وی به دلیل شایعه بیماری ذات الریه مطرح شده بود.

در نظرسنجی 15-9 سپتامبر، کلینتون 42 درصد و ترامپ 38 درصد آرای احتمالی را به خود اختصاص دادند. کلینتون در تمامی نظرسنجی های برگزار شده از ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 11 مرداد) تاکنون پیشتاز بوده است. درصد آرای احتمالی وی در نظرسنجی اواخر اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) تا حدودی نزول داشت؛ اما در نظرسنجی جدید این میزان جبران شده است.

کلینتون در میان اقلیت های آمریکا، زنان و افراد میانه رو از محبوبیت بسیاری برخوردار است. ترامپ نیز میان سفیدپوستان، مردان و سالمندان محبوب است.

با این حال، به نظر می رسد آمریکایی ها هیجان زیادی برای شرکت در انتخابات پیش رو ندارند. در این نظرسنجی، از هر پنج نفر رای دهنده احتمالی یک نفر اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری تمایلی به حمایت از ترامپ یا کلینتون ندارد. این رقم در مقایسه با انتخابات 2012 دوبرابر شده است.

نظرسنجی رویترز-ایپسوس به زبان انگلیسی و در هر 50 ایالت آمریکا برگزار شد. 1579 رای دهنده احتمالی نیز در این نظرسنجی شرکت کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار