نظرسنجی: اختلاف رای ناچیز کلینتون و ترامپ در میان رای‌دهندگان مستقل

فاصله نامزدهای انتخاباتی حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به کمترین سطح در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، فاصله هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – با دونالد ترامپ – رقیب جمهوری‌خواه وی– روز به روز در حال کمتر شدن است. براساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته، کلینتون همچنان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکاست؛ اما اختلاف او با ترامپ با 2 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته هم‌اکنون به 4 درصد رسیده است. 

در این نظرسنجی آنلاین که به صورت مشترک از سوی شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز و یک موسسه افکارسنجی خصوصی از تاریخ پنجم تا یازدهم سپتامبر (15 تا 21 شهریور) با مشارکت 16220 رای‌دهنده آمریکایی انجام شد، کلینتون 48 درصد و ترامپ 44 درصد آرای شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند. این در حالیست که حدود یک ماه پیش درست پس از گردهمایی ملی حزب دموکرات، فاصله کلینتون با ترامپ به 10 درصد افزایش یافته بود. 

طبق این نظرسنجی، اختلاف کلینتون و ترامپ در میان رای‌دهندگان مستقل نیز کاهش یافته است. ماه گذشته که فاصله نامزد دموکرات‌ها با نامزد جمهوری‌خواهان به 10 درصد رسیده بود، اختلاف آنها با یکدیگر در میان رای‌دهندگان مستقل نیز دورقمی بود. اما براساس نظرسنجی جدید، اختلاف کلینتون با ترامپ در میان رای‌دهندگانی که به هیچ یک از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه گرایش ندارند نیز به 2 درصد (38 به 36) کاهش یافته است. این در حالیست که رای‌دهندگان مستقل همواره از نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخوردار بوده‌اند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار