حزب دموکرات باز هم مورد حمله هکرها قرار گرفته است

رئیس کمیته ملی حزب دموکرات از حمله دوباره هکرها به این حزب خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا روز سه شنبه گفت این حزب بار دیگر هدف حمله هکرهایی قرار گرفته است که طبق ادعای وی عوامل وابسته به دولت روسیه هستند که تلاش می کنند روند انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا را دستخوش تغییرات کنند. 

لینک مربوط به این اسناد در حساب توییتری سایت ویکیلیکس قرار گرفت. این حساب به هکری به نام گوسیفر نسبت داده می شود. اعلام این مطلب روز سه شنبه از طرف فردی به نمایندگی از گوسیفر در جریان یک نشست امنیتی در لندن صورت گرفت. این حزب قبلا در ماه ژوئیه نیز هدف حمله هکرها قرار گرفته بود. 

دونا برازیل رئیس موقت کمیته مرکزی حزب دموکرات در بیانیه ای گفت: «تنها یک نفر از این اقدامات مجرمانه نفع می برد و آن دونالد ترامپ (نامزد حزب جمهوریخواه) است.» وی ادامه داد: «ترامپ نه تنها ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را در آغوش کشیده است بلکه آشکارا برای کمک به کمپین تبلیغاتی خود از روس ها خواسته است اقدامات جاسوسی خود را افزایش دهند.» 

ترامپ در ماه ژوئیه از روسیه خواست ایمیل های مربوط به دوره فعالیت هیلاری کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه را افشا کنند. این امر باعث شد دموکرات ها، وی را به ترغیب خارجی ها به جاسوسی از آمریکایی ها متهم کنند. ترامپ بعدها گفت این سخنان وی، کنایه آمیز بوده است. 
تاکنون کمپین ترامپ درباره ادعا جدید دموکرات ها واکنشی نشان نداده است. 

در آستانه نشست موسوم به کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ماه ژوئیه، سایت ویکیلیکس مجموعه انبوهی از ایمیل های هک شده کمیته ملی حزب دموکرات را منتشر کرد که نشان می داد مقامات ارشد این حزب در جریان تبلیغات نامزدهای این حزب، هیلاری کلینتون را به سناتور برنی سندرز ترجیح می دادند. این امر باعث شد دبی واسرمن شولتز از ریاست کمیته ملی دموکرات ها کناره گیری کند. بعد از این رسوایی سه مقام دیگر این کمیته نیز کناره گیری کردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار