چشم‌انداز مثبت اقتصاد روسیه علی‌رغم کاهش بهای جهانی نفت‌خام

یک سازمان اعتبارسنجی آمریکایی پیش‌بینی کرد اقتصاد روسیه علی‌رغم ادامه روند نزولی بهای جهانی نفت‌خام، به ثباتی نسبی خواهد رسید.

اس اند پی: چشم‌انداز مثبت اقتصاد روسیه علی‌رغم کاهش بهای جهانی نفت‌خامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، سازمان اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» (اس اند پی) پس از بازنگری گزارش پیشین خود درخصوص چشم‌انداز اقتصاد روسیه، نوشت ریسک سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور به طور چشمگیری کاهش یافته است. 

طبق پیش‌بینی این سازمان اعتبارسنجی کرملین همچنان تلاش خواهد کرد طرح‌های اقتصادی و  سیاست‌گذاری‌های خود را با روند نزولی بهای جهانی نفت‌خام وفق دهد. در این گزارش از ادامه روند افزایشی خالص دارایی‌های خارجی و تعدیل بدهی‌های عمومی خالص روسیه در بین سال‌های 2016 تا 2019 میلادی خبر داد.   

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد اقتصاد روسیه پس از چند سال‌ ریاضت بدلیل سقوط بهای جهانی نفت‌خام و تحریم‌های غرب علیه این کشور، اکنون به سطح پایداری رسیده باشد. گزارش «خدمات آماری فدرال» روسیه نشان می‌دهد رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود 6 دهم درصد کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ کاهش رشد اقتصادی این کشور از سال 2014 محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، نرخ تورم نیز در ماه اوت به 6.9 درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از سال 2014 محسوب می‌شود. این در حالی است که ماه ژوئیه، نرخ تورم در این کشور حدود 7.2 درصد بود.        



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار