وزارت دارایی روسیه: سقوط بهای نفت بعید نیست

وزارت دارایی روسیه سقوط دوباره قیمت نفت در بازارهای جهانی را بعید ندانست.

وزارت دارایی روسیه: سقوط بهای نفت بعید نیست
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ ماکسیم اورشکین، معاون وزیر دارایی روسیه گفت پیش بینی های وزارت دارایی روسیه سقوط دوباره بهای نفت را بعید نمی داند.  

اورشکین در نشست سالانه آژانس اعتبار سنجی «فیچ» افزود بهای نفت ممکن است در سالهای آینده تا 30 دلار در هر بشکه پایین بیاید.  

بهای نفت از دو سال پیش تاکنون سیر نزولی داشته و از 114 دلار در هر بشکه در ژوئن 2014 به 29 دلار در ژانویه 2016 کاهش یافت. بهای نفت در حال حاضر به 47 دلار در هر بشکه نزدیک شده است.  

الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه نیز 10 روز پیش گفته بود احتمالا بهای نفت در زمستان آینده به علت وضعیت غیرقابل پیش بینی در بازار کاهش خواهد یافت.    

نوواک افزود :« پیش بینی عرضه در بازار به علت مسائل اضطراری که شاید رخ دهد دشوار است. احتمال دارد به طور کلی قیمت نفت در بازار کاهش یابد. همانند گذشته معتقدیم توازن بین عرضه و تقاضا فقط در سال 2017 محقق خواهد شد و ما همچنان به این پیش بینی پایبندیم.»  

از سال 2014 عربستان سعودی تولید خود را افزایش داده است تا کشورهایی که تولید نفت برای آنها هزینه بالایی دارد از بازار خارج شوند و سهم بازار دیگر رقبا مانند آمریکا را که تولید خود را با بالا رفتن بهای نفت در 10 سال گذشته افزایش داده اند به دست آورد.  
 
تلاشهای گذشته در ماه آوریل برای تثبیت تولید نفت در سطح ژانویه به منظور حمایت از قیمت‌ها پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد از همه تولید کنندگان از جمله رقیب منطقه ای خود ایران می خواهد به این طرح بپیوندند فروپاشید.   

تهران می گوید به بازپس گیری سهم خود در بازار نیاز دارد که در سال‌های اعمال تحریم‌های غرب بر ضد این کشور آن را از دست داده است.  

قرار است نشست اوپک در فاصله  26 تا 28 سپتامبر (پنجم تا هفتم مهرماه) در الجزایر برگزار شود.   


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار