افزایش جزئی بهای نفت در بازارهای جهانی

بهای نفت خام امروز بخشی از کاهش روز گذشته خود را جبران کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت مارکت واچ، در حالیکه پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش تقاضا برای خرید نفت، روز گذشته بهای این کالا را در برخی از بازارهای جهانی با کاهش 3 درصدی مواجه کرد، بهای طلای سیاه امروز – چهارشنبه - به دلیل کاهش موقت عرضه نفت در شب گذشته اندکی افزایش یافت.

بر همین اساس، شاخص نفت خام سبک و شیرین برای تحویل در ماه اکتبر امروز در بازار نیویورک با 0.5 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، 45.11 دلار در هر بشکه معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت نیز برای تحویل در ماه نوامبر در بازار لندن با 0.28 درصد افزایش به 47.23 دلار رسید.

با این حال، با توجه به پیش‌بینی تداوم عرضه مازاد نفت در بازار و کاهش میل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بازار،‌ تحلیلگران چندان به افزایش بهای نفت در کوتاه‌مدت امیدوار نیستند. 

آژانس بین‌المللی انرژی روز گذشته اعلام کرد تقاضای جهانی برای خرید نفت خام در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدود یک میلیون بشکه در روز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. طبق اعلام این نهاد بین‌المللی، تقاضا برای خرید نفت در سه ماهه سوم امسال در میان مصرف‌کنندگان عمده آسیایی از جمله چین و هند به شدت کاهش یافته و در کشورهای توسعه یافته نیز تقریباً هیچ رشدی نسبت به سال گذشته نداشته است.

اوپک نیز روز دوشنبه پیش‌بینی کرد در سال 2017 تقاضای جهانی برای خرید نفت کاهش خواهد یافت و تولید کشورهای غیراوپک مانند آمریکا و نروژ به طور میانگین 760 هزار بشکه در روز بیشتر از تقاضای جهانی خواهد بود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار