اداره ملی آمار چین از تداوم روند کاهشی تولید نفت خام این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، با تداوم استخراج کم نفت از میادین نفتی قدیمی و پرهزینه چین، تولید نفت خام این کشور به پایین‌ترین سطح در بیش از 6 سال گذشته رسید. 

طبق گزارش اداره ملی آمار چین، تولید نفت خام این کشور در ماه اوت با 9.9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 16.45 میلیون تن (حدود 3.89 میلیون بشکه در روز) رسید که بر اساس محاسبات بلومبرگ، بزرگترین کاهش تولید از دسامبر 2009 به شمار می‌رود. همچنین طبق این گزارش، سطح تولید نفت خام چین در 8 ماه نخست سال جاری میلادی 5.7 درصد کاهش یافته است. 

«تیان میائو» - تحلیلگر نفتی اهل چین - طی یک مصاحبه تلفنی با بلومبرگ دلیل کاهش تولید نفت بزرگترین مصرف‌کننده انرژی در جهان را بهای نسبتاً پایین طلای سیاه در بازارهای جهانی و فرآیند پرهزینه استخراج نفت در این کشور اعلام کرد. وی در ادامه روند تولید نفت خام در چین را دستکم تا پایان سال جاری میلادی همچنان نزولی پیش‌بینی کرد. به گفته این تحلیلگر چینی، مادامیکه بهای جهانی نفت به سطح 60 دلار در هر بشکه نرسد، تولید نفت برای چین مقرون به صرفه نخواهد بود. 

تولید نفت خام چین به پایین‌ترین سطح در 6 سال گذشته رسید + نمودار

به گزارش رسانه‌های چینی، شرکت‌های دولتی تولیدکننده نفت خام این کشور در ابتدای سال جاری میلادی همزمان با کاهش نسبی بهای طلای سیاه، استخراج نفت از بسیاری از میادین نفتی قدیمی و هزینه‌بر خود را متوقف کردند تا این کشور که سال گذشته پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت خام در جهان بود، اکنون در حالیکه همچنان جایگاه خود را به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت در جهان حفظ کرده است، بیشترین کاهش تولید را در بین رقبای آسیایی خود تجربه کند. 

بر اساس این گزارش‌ها، شرکت پتروچین به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت چین در هدف‌گذاری سال 2016 خود، تولید 103 میلیون تن نفت خام (حدود 2.06 میلیون بشکه در روز) را در دستور کار قرار داده که 6 درصد کمتر از سال گذشته است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار