آژانس بین‌المللی انرژی: تعادل در بازار نفت بیشتر از آنچه تصور می‌شود، طول می‌کشد

شواهد نشان می‌دهد برای به تعادل رسیدن میزان عرضه و تقاضای طلای سیاه مدت‌زمان طولانی‌تری باید صبر کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی: تعادل در بازار نفت بیشتر ازآنچه تصور می‌شود طول می‌کشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیوز؛ تقاضای جهانی برای نفت با سرعت پایین‌تر از آنچه پیش‌بینی شده است، در حال افزایش است.

بر اساس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی، آخرین بروزرسانی در بازار نفت نشان می‌دهد برای به تعادل رسیدن میزان عرضه و تقاضای طلای سیاه مدت‌زمان طولانی‌تری باید صبر کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: تقاضای جهانی برای خرید نفت با سرعت پایین‌تر از آنچه پیش‌بینی شده است، در حال افزایش است. برای سال 2016 افزایش تولید یک‌میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده بود. این در حالی است که 100 هزار بشکه کمتر از نرخ پیش‌بینی‌شده است. رکود تقاضا برای نفت در سه ماه سوم سال جاری میلادی تشدید شد و این روند بر میزان تولید و بهای آن تأثیر داشت. در طول سه ماه چهارم سال 2016 نیز انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته تنها 0.1 درصد بر میزان تولید نفت خام اضافه شود. با نامشخص بودن شرایط اقتصاد کلان در سال 2017 به نظر می‌رسد به حجم تولید روزانه یک‌میلیون و 200 هزار بشکه افزوده شود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی تعادلی در میزان عرضه و تقاضای جهانی برای نفت ایجاد نشود.

بهای جهانی نفت از اواسط سال 2014 روند کاهشی خود را آغاز کرده است. سرازیر شدن نفت شیل آمریکا در بازارهای جهانی و تولید مازاد بر عرضه نفت یکی از دلایل کاهش بها و تقاضای این کالا قلمداد می‌شود. از سوی دیگر، افزایش تولید 14 کشور عضو اوپک برای دفاع از سهم بازار نفت خود در جهان درنهایت به کاهش 70 درصدی بهای طلای سیاه منجر شد و استراتژی‌های فشار بر اعضای این سازمان برای کاهش صادرات و فریز نفتی جایی از پیش نبرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار