اسلواکی خواستار لغو تحریم های اروپا علیه روسیه شد

نخست وزیر اسلواکی ضمن تاکید بر لزوم لغو تحریم های اروپا علیه روسیه، از اوکراین خواست مفاد توافق نامه مینسک را بیشتر رعایت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز؛ «روبرت فیکو،» نخست وزیر اسلواکی اعلام کرد تحریم های این اتحادیه نه تنها کارایی نداشته بلکه برای اقتصاد کشورهای اروپایی، به ویژه اسلواکی زیانبار بوده است.

وی به بحران شرق اوکراین اشاره کرد و گفت: کیف کمتر از مسکو به مفاد توافق مینسک پایبند بوده است.

نخست وزیر اسلواکی در عین حال ضمن تاکید بر لزوم حفظ همبستگی میان کشورهای اروپایی در خصوص تصمیم گیری های جمعی، خاطر نشان کرد هنگامی که سخن از اجرای مفاد توافق مینسک در میان است، آشکارا باید گفت که هر دو طرف آن را نقض کرده اند. در واقع، برای ارائه کارنامه ای از رعایت توافق مینسک در مورد بحران شرق اوکراین می توان گفت اوکراین کمتر از روسیه به توافق مینسک پایبند بوده است.

فیکو در ادامه تاکید کرد نمی توان صرفا اوکراین را مثبت و روسیه را منفی دانست.

به دنبال پیوستن کریمه به روسیه در ماه مارس 2014، اتحادیه اروپا تحریم هایی در زمینه های انرژی، امور مالی و دفاعی علیه روسیه وضع کرد.

اسلواکی، که سوخت مورد نیاز دو نیروگاه هسته ای و تقریبا تمام گاز و نفت مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کند، از جمله کشورهایی است که تلاش می کنند تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو برداشته شود. جمهوری چک نیز مانند مجارستان و اسلواکی از کشورهایی است که به دنبال لغو تحریم های روسیه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار