سیستان وبلوچستان

۵۰ هزار خانوار نیازمند در مناطق محروم استان زندگی می‌کنند ‌

معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ هزار خانوار کل کشور را زیرپوشش ‌داریم ‌و تا پیایان شش ماهه نخست امسال حداقل سه درصد از خانوارهایی که در اولویت کمک معیشت نیستند از پوشش دریافت کمک معیشت خارج می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.، اسماعیل بذرافشان در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان به سیاست های کلان برنامه های کمیته امداد در سال جاری با رویکرد خروج و نگهداشت مددجویی، ورود نیازمندان به برنامه کمک معیشت، تقویت و توسعه خدمت رسانی به مناطق محروم و اولویت قرار دادن کمک به بیماران خاص ، صعب العلاج و زمین گیر ساکن در مناطق کمتر توسعه یافته استان پرداخت.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با 111 دهستان حدود 96 دهستان معادل 86 درصد در مناطق محروم با ضریب 6 به بالا وجود دارد.

وی افزود: بیش از 50 هزار خانوار کشور یعنی 10 درصد در مناطق کمتر توسعه یافته این استان قرار دارند که در همین راستا حوزه حمایت و سلامت خانواده طوری برنامه ریزی کرده که تا 6 ماهه نخست سال جاری حداقل سه درصد از خانوارهایی که در اولویت دریافت کمک معیشت نیستند و مددجویانی که زیرپوشش طرح های اشتغال بوده و در آمد ماهیانه آنان بالاتر از چهار میلیون ریال است را از پوشش دریافت کمک معیشت خارج کند.

بذرافشان ادامه داد: تاکنون 30 هزار خانوار در نوار مرزی سیستان و بلوچستان تحت حمایت این نهاد بوده که به دلیل توسعه نیافتگی استان در ابعاد مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و آثار مرتبط با آن از جمله اعتیاد ، قاچاق مواد مخدر، توزیع کالا و سوخت از قبیل آسیب های اجتماعی بوده که خدمت رسانی در این استان را به صورت جدی مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان 23 دهستان مرزی با جمعیت مددجویی 18 هزار خانوار وجود دارد، گفت: کمیته امداد از شاخص ها و ضرایب تعیین شده برای مناطق محروم استان با اولویت و نگاه ویژه در توزیع و تسهیم اعتبارات مصوب بهره گیری شده و اعتبارات ابلاغی به طور مناسب و به موقع تخصیص یافته است.

بذرافشان تصریح کرد: کمیته امداد امام (ره) استان حداقل 50 درصد اعتبارات پرداخت کمک های موردی را به مناطق محروم اختصاص داده که از این رقم 25 درصد بابت بخش های محروم با ضریب 9 و 25 درصد بابت بخش های محروم با ضریب های 6 و 8 است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار