چند خبر از جشنواره تئاتر شهر/ اعلام آخرین اجراهای جشنواره

آخرین اجراهای جشنواره تئاتر شهر و پیام رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران منتشر شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به پنجمین جشنواره تئاتر شهر پیام داد. 
 
تئاتر به عنوان یکی از هنرهای هفت‌گانه که سرچشمه آن به آیین‏ها و مراسم مذهبی و اجتماعی بازمی‌گردد برای رسیدن به رویا و آمال بشری شکل گرفته است. این هنر شریف و جامع رسالت خود را در ترکیب احساس و ادراک ممکن ساخته است و بر ماست که این حقیقت فاخر را به عنوان هدیه خداوند، با احساس تعهد و هنر دینی در راه اعتلای افکار بشر ترویج دهیم.

 از پایدارترین فرایندهای جوامع انسانی و زندگی شهروندی توجه به جنبه‌های مختلف جسم و روح بشر است که زندگی شهری را با وجود ازدحام جمعيت و مشكلات خاص آن در شرایط زيست‏محيطي، بهداشتي، اقتصادي، اجتماعي و روان‌شناختي معنا می‏بخشد. در زندگی شهری ضرورت دارد تا در کنار مشکلات شهرنشینی به روح و روان شهروندان بیش از هر امری توجه شود. برای برقراری رابطه معقول بین محیط طبیعی و فیزیکی با وضعیت اجتماعی و فرهنگی، هنر به عنوان یک امر مهم و خلاقانه سهم اصلی را در  افزایش نشاط و امید و تکریم زندگی دارد.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر با شعار «تهران تکریم زندگی» گام بلندی برای ساختن یک آرمانشهر اسلامی و ایرانی برداشته که با تلاش هنرمندان خلاق و جوان به بار نشسته است. به مصداق آیه شریفه «الَّذِی أَحْسَنَ كُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ» که همه هستی را خداوند با جلوه زیبا خلق کرد، امید است تلاش مستمر و جدی همه شما هنرمندان برای تکریم زندگی و سربلندی شهروندان کلانشهر تهران، مایه فخر و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی شود. 

محمود صلاحی
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران
..........................................................................

نمایشنامه «هیش» منتشر می‌شود
نمایش «هیش» به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات در پنجمین جشنواره تئاترشهر اجرا می‌شود.  
تکنیک این نمایش تلفیقی از بازیگر، عروسک و سایه‌بازی است.

«هیش» درباره دختری است که بره‌اش را برای چرا به مکانی می‌برد که نباید به آنجا برود.

میلاد احمدلو، مارال ایزدبخش، رضا بیات، سیدشهاب حسینی، عسل یوسف‌زاده و علی باغیان بازیگران نمایشند.

آهنگسازی توسط نادر شهسواری انجام شده. 

نمایشنامه «هیش» نیز به زودی توسط نشر ساقی منتشر می‌شود.

این اثر یکشنبه و دوشنبه 28 و 29 شهریور ساعت 19:30 به مدت 55 دقیقه در خانه فرهنگ فدک اجرا می‌شود.  
 
اعلام اجراهای روز آخر جشنواره تئاترشهر

 
همزمان با آخرین روز پنجمین جشنواره تئاترشهر، دوشنبه 29 شهریور نمایش‌های مختلفی به صحنه می‌روند.

در بخش صحنه‌ای، نمایش «آب مایه عذاب» کاری از علی بیگدلی و مریم داننده‌فرد در دو نوبت 18 و 19 به مدت 45 دقیقه در سالن اصلی تالار محراب اجرا می‌شود.

سالن کوچک تالار مولوی نیز میزبان نمایش «کمی آنسوتر» نوشته کامران شهلایی به کارگردانی مشترک محمد لارتی و کامران شهلایی است. این اثر ساعت 18 به مدت 55 دقیقه به صحنه می‌رود.

اداره تئاتر خانه نمایش نیز نمایش «ماه منظر» نوشته امیر دژاکام به کارگردانی محمد امیری آتشگاه را به مدت 60 دقیقه ساعت 19:30 به تماشا می‌گذارد.

در بخش کودک ونوجوان، سالن مطهری فرهنگسرای خاوران نمایش «جادوگر شهر زمرد» نوشته کیومرث قنبری آذر به کارگردانی امیر قاسمی را به مدت 60 دقیقه ساعت 17 میزبانی می‌کند.

در سالن فرهنگ فرهنگسرای خاوران نیز نمایش «رویای ماه» نوشته مریم کاظمی به کارگردانی احسان مجیدی به مدت 45 دقیقه ساعت 18:15 اجرا می‌شود.

نمایش «هیش» کاری از رضا بیات ساعت 19:30 به مدت 55 دقیقه در خانه فرهنگ فدک به صحنه می‌رود.

در بخش جنبی تئاتر خیابانی نمایش «من تهرانم» کاری از پیام عزیزی در فرهنگسرای سرو اجرا دارد.

فرهنگسرای شفق نیز از ساعت 17 تا 19 میزبان نمایش «خانه دوست من کجاست» کاری از محسن علی محمدی و نمایش «بادبادک» کاری از محمد فرجی است.

در بخش ویژه (مروری بر آثار اسماعیل خلج)، بخش‌هایی از نمایشنامه‌های «جمعه‌کشی»، «هفت نمایش کوتاه» و «داستان‌های ناتمام» ساعت 18 خوانش می‌شود. 

در بخش تئاترشورایی، نمایش «مداخله عروسکی» از گروه مونو ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران میزبان مخاطبان است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.