سیستان وبلوچستان

افزایش 70 درصدی صید فانوس ماهی در دریای عمان

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش 70 درصدی صید فانوس ماهیان در آبهای عمان از ابتدای سال جاری خبر داد.

افزایش 70 درصدی صید فانوس ماهی در دریای عمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.، مختار آخوندی با بیان اینکه صید فانوس ماهیان به عنوان یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود، خاطرنشان ساخت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته باید سالانه 300 هزارتن فانوس ماهی از آبهای عمان توسط صیادان ایرانی صید شود.

وی با تاکیدبرمیزان ذخایر فانوس ماهیان در آبهای دریای عمان اظهار داشت: رسیدن به رقم صید سالانه این گونه از ماهیان دور از دسترس نیست و تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه فانوس ماهیان گونه های آبزی با عمرکوتاه هستند که توسط سایر آبزیان مورد تغذیه قرار می گیرند، اذعان داشت: با صید پایدار میزان قابل توجهی فانوس ماهی در سال می توان صنعت شیلات کشور را متحول کرد.

آخوندی با بیان اینکه مهمترین کاربری فانوس ماهیان در صنایع پودر ماهی است، خاطرنشان ساخت: می توان علاوه بر تامین بازار داخلی، صادرات پودرماهی فانوس ماهیان را به مقدار قابل توجه سالانه انجام داد که این اقدام ارزآوری بسیار خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار اعلام شده تا کنون چهار هزار و 300 تن ماهی توسط شناورهای صید فانوس ماهیان از ابتدای سال صید شده است که از این میزان دو هزار و 500 تن به صید گونه فانوس ماهیان اختصاص داشته است و مابقی صید نیز صید ضمنی شامل گونه هایی همچون یال اسبی، شبه شوریده و سایر گونه ها بوده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 10 هزار و 500 تن فانوس ماهی در آبهای عمان توسط صیادان ایرانی صید شده بود، تصریح کرد: صید فانوس ماهیان در سال 94 نیز در مقایسه با سال 93 از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است که پیش بینی می شود صید امسال نیز در مقایسه با سال گذشته به رشد 100 درصد برسد.

آخوندی بیان کرد: صید فانوس ماهیان از توجیه اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است به گونه ای که مالکان شناورها پس از سه سال صیادی می توانند پولی که برای خرید شناور هزینه کرده اند را کسب کنند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار