کنارک

لزوم توجه به سلامت موادغذایی و فرآورده‌های آبزیان در کنارک

فرماندار کنارک بر سلامت مواد غذایی به ویژه فرآورده‌های دریایی و آبزیان در این شهر ساحلی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،بیژن بختیار  ظهر امروز به همراه رئیس اداره دامپزشکی و تعدادی از مسؤولان ادارات به مناسبت هفته دامپزشکی از واحدهای تولیدی تحت نظارت دامپزشکی بازدید کرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی، بر سلامت مواد غذایی و به خصوص فرآورده‌های دریایی و آبزیان در شهر ساحلی کنارک تاکید کرد.

فرماندار کنارک افزود: تولیدات مواد غذایی فرآورده‌های آبزیان باید با کیفیت عالی و تحت نظارت و آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی به دست مردم در اقصی نقاط کشور از صید لنج یا کشتی تا مصرف برسد.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اینکه محصولات فرآورده‌های آبزیان به خارج از کشور صادرات می‌شوند، از دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست این محصولات با بسته‌بندی استاندارد و برند خاص ایرانی صادر شوند.

وی همچنین خواستار هماهنگی بیشتر بین بخشی بین دستگاه‌های اجرایی در تولیدات صنایع شیلاتی در شهرستان کنارک شد.

مدیر دامپزشکی کنارک نیز در این جلسه اظهار کرد: اقدامات اداره دامپزشکی این شهرستان بر مبارزه با بیماری دامی، بیماری مشترک انسان و دام، نظارت بر مرکز تولیدات عمل آوری ماهی و میگو و کشتارگاه‌های دام و واحدهای مرغداری است.

امجد رییسی افزود: در شهرستان کنارک بیش از 30 واحد فعال تولیدی زیر نظارت اداره دامپزشکی فعال است که از جمله آنها واحدهای تولیدی بسته بندی و عمل آوری ماهی و میگو، کنسرو تن ماهی، پودر ماهی، کشتارگاه دام، مرغداری صنعتی هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار