بازداشت 15 معترض به پروژه خط لوله نفتی داکوتا

پلیس آمریکا دست‌کم 15 نفر از معترضان به ادامه فعالیت پروژه خط لوله نفتی را در داکوتای شمالی بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان فاکس نیوز؛ بیش از 150 نفر از ساکنان داکوتای شمالی با برپایی اجتماع گسترده‌ای نسبت به اجرای پروژه 3.8 میلیارد دلاری گسترش خط لوله "داکوتا اکسس" در این ایالت اعتراض کردند.

بازداشت 15 معترض به پروژه خط لوله نفتی داکوتا

نیروهای امنیتی زمانیکه معترضان از خطوط تعیین شده محوطه پروژه عبور کردند، وارد عمل شده و دست‌کم 15 نفر را بازداشت کردند. ماه گذشته نیز 30 معترض در یکی دیگر از پروژه‌های نفتی آیووا بازداشت شده بودند. از این تعداد فقط یک نفر با حکم قضایی مواجه و مجبور به پرداخت 270 دلار جریمه نقدی شد.

گفته می‌شود در منطقه‌ای که این خط لوله در حال احداث است، بناهای باستانی مربوط به اقوام سرخ‌پوست وجود دارد.

پیش از این، گروهی از سرخ‌پوستان آمریکا درخواست لغو این پروژه 3.8 میلیارد دلاری را در یک دادگاه مطرح کرده بودند. با این‌حال، دادگاه به ادامه فعالیت این پروژه خط لوله رای داد. چند دقیقه پس از اعلام رای دادگاه، دولت آمریکا طی اطلاعیه‌ای فعالیت شرکت پیمان‌کار احداث این خط لوله را ممنوع کرد.

بازداشت 15 معترض به پروژه خط لوله نفتی داکوتا

افراد بسیاری برای حمایت از این گروه سرخ‌پوستان از سراسر آمریکا جمع شدند و تظاهراتی برگزار کردند. آن‌ها در این تظاهرات به تصمیم سپاه مهندسی ارتش آمریکا مبنی بر صدور مجوز برای احداث این خط لوله که به منابع آب این منطقه نیز آسیب خواهد رساند، اعتراض کردند. بزرگان قبیله‌های سرخ‌پوست گفته‌اند در طی ساخت این خط لوله، به بسیاری از بناهای باستانی آن‌ها آسیب وارد شده است.

این پروژه خط لوله قرار است نزدیک به نیم میلیون بشکه نفت خام را از میدان‌های نفتی ایالت داکوتای شمالی از داکوتای جنوبی و آیووا به خط لوله دیگری در ایالت ایلینوی برساند.

حال، این شرکت پیمانکار اعلام کرده است توقف پروژه خط لوله می‌تواند تا 1.4 میلیارد دلار در سال به این شرکت خسارت وارد کند.

شرکت انتقال انرژی  شرکای دالاس اعلام رکد اتمام پروزه به سود مردم محلی خواهد بود و حدود 4 هزار فرصت شغلی جدید به وجود خواهد اورد. همچنین این شرکت مدعی شده است در سال نخست از بهره‌برداری می‌تواند27.4 میلیون دلار درآمد مالیاتی به همراه داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار