اصفهان؛

سیستم گرمایشی 80 درصد مدارس استان اصفهان ایمن شده اند

مدیرکل آموزش و پرورش از افتتاح 46 مدرسه با ظرفیت 305 کلاس درس خبر داد و گفت: تا امروز ریالی برای مسائل عمرانی از وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ نشده است اما 80 درصد مدارس ما به سیستم گرمایشی ایمن –پکیج یا موتورخانه- مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسن قائدیها، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ظهر امروز در نشست خبری خود و معاونانش با اصحاب رسانه درباره آغاز سال جدید تحصیلی اظهار کرد: نزدیک به 860 هزار نفر دانش آموز در کل استان امسال پذیرش می شوند و در حالی به استقبال سال جدید می رویم که قطار حرکت سند تحول بنیادین به پایه دهم رسیده است و برای نخستین بار پایه دهم اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار زنگ شکوفه ها در شهرستان کاشان به صدا در می آید چراکه آموزش و پرورش کاشان صد ساله می شود، افزود: با توجه به اینکه سال تحصیلی جدید «سال مهارت آموزی» نام گذاری شده است، روز بازگشایی مدارس با حضور مسئولان استان در هنرستان فضیلی ناحیه 3 جشن خواهد گرفته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال کتب درسی حالت ویژه ای دارد چراکه 180 عنوان کتاب درسی جدید در مدارس توزیع خواهد شد، تصریح کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی باید به صورت الکترونیک کتب خود را تقاضا می کردند و تا امروز بیش از 3 میلیون کتاب توزیع شده است؛ البته دانش آموزانی که موفق به ثبت نام نشده اند هنوز فرصت ثبت نام دارند.

وی با بیان اینکه همه کتاب های پایه دهم به تازگی تألیف شده و همه کتاب های پایه ششم باز تألیف شده است، ادامه داد: درباره بحث نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی به دلیل استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی جلسات متعددی را با مدیران آموزش و پرورش برگزار کردیم.

قائدیها با اشاره به اینکه برای شروع سال تحصیلی 950 نفر معلم ابتدایی کسر داشتیم و دیروز در این رابطه جلسه ای که مدیران کل با وزیر داشتند این مسئله را حل کردیم، بیان کرد: حدود 4 درصد افزایش تعداد دانش آموزان را خواهیم داشت که یکی از دلایل این مسئله افزایش تعداد مهاجران به اصفهان است.

وی از تأسیس اداره آموزش و پرورش فولادشهر خبرداد و گفت: در سال های گذشته مدارس فولادشهر زیر نظر اداره آموزش و پرورش زرین شهر فعالیت می کردند و از مهر سال 95 آموزش و پرورش اصفهان 41 منطقه ای می شود.

وی با بیان اینکه تا امروز ریالی برای مسائل عمرانی از وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ نشده است اما برای سال تحصیلی جدید 46 مدرسه جدید با ظرفیت 305 کلاس درس را افتتاح می کنیم، خاطرنشان کرد: 80 درصد مدارس ما به سیستم گرمایشی ایمن پکیج یا موتورخانه- مجهز شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.