کرمانشاه؛

برگزاری همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا وعشایر غرب کشور

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا وعشایر غرب کشور از 3 تا 5 مهرماه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛طیب صفری گفت: همایش‌ منطقه‌ای این کنگره با عنوان همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر غرب کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود.برای برگزاری همایش‌های منطقه ای این کنگره پنج استان کرمانشاه، اصفهان، گلستان، اردبیل و مرکزی انتخاب شدند که استان کرمانشاه برگزار کننده این همایش منطقه‌ای در  غرب کشور خواهد بود.
 
صفری با اشاره به شرکت شش استان غربی کشور از جمله خوزستان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و ایلام در این همایش، گفت: در این همایش 154 نفر از ائمه جماعات و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستاهای غرب کشور و نیز 14 نفر از فعالان فرهنگی عشایر و شش نفر از فعالان گروه‌های جهادی این شش استان حضور خواهند داشت. 

صفری با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره در 3 مهرماه برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه این همایش نیز روز 5 مهرماه برگزار شده و در آن از شش نفر از ائمه جماعات مساجد روستا، شش نفر از مدیران برتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستا و نیز شش نفر از فعالان گروه‌های جهادی تقدیر می‌شود.

صفری تکریم و معرفی الگوهای موفق فرهنگ و هنر روستا، شبکه‌سازی، توانمندسازی و انتقال تجربیات، بررسی و ارائه راهکارهای پیشرفت و تعالی فرهنگ روستا و عشایر، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و شناسایی ظرفیت‌های بومی مناطق روستایی را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

 وی از برگزاری نشست‌هایی با موضوع نقش فعالان فرهنگ و هنر روستا در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی با رویکرد تببین چالش‌های جمعیت و خانواده و اصول و مبانی کار فرهنگی از منظر مقام معظم رهبری را از جمله برنامه‌های جانبی این همایش عنوان کرد.

 
این مقام مسئول افزود: همچنین در کنار برگزاری این همایش کارگاه‌های آموزشی نیز با عناوین مهارت‌ها و شیوه‌های نوین تبلیغ، جذابیت کار فرهنگی درمناطق روستایی، مدیریت کار فرهنگی و آشنایی با رسالت و کارکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها برای ائمه جماعات و مدیران کانون‌های فر هنگی و هنری مساجد روستایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.