توافق روسای ستاد فرماندهی ارتش ترکیه و روسیه

ترکیه و روسیه هفته گذشته در مورد برقراری کانال های ارتباطی همه جانبه و همکاری نیروهای مسلح به توافق رسیده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ منابع نظامی ترکیه سفرهفته گذشته والری گراسیمو رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به آنکارا را مفید و سازنده ارزیابی کرده و گفتند، دو طرف درخصوص برقراری کانال های ارتباطی همه جانبه همکاری های بین نیروهای مسلح به توافق رسیده اند.

ارتشبد والری گراسیمو رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح روسیه پنجشنبه گذشته در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد آنکارا شد و در مقر ستاد فرماندهی ارتش ترکیه مورد استقبال نظامی ارتشبد خلوصی آکار رئیس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه قرار گرفت.

دو طرف توضیحی رسمی درمورد این دیدار که بیش ازسه ساعت در ستاد فرماندهی ارتش ترکیه به طول انجامید، در اختیار رسانه ها قرار ندادند.

تارنمای رسمی ستاد فرماندهی ارتش ترکیه نیز صرفا با انتشار دو تصویر از مراسم استقبال و امضای دفتر یادبود در این ستاد، توضیحی منتشرنکرده است.

خبرگزاری دوغان، یکشنبه شب گزارش داد که دو طرف درخصوص تاسیس کانال های ارتباطی بین نیروهای مسلح به توافق رسیده اند.

این خبرگزاری گزارش داد، یک مقام نظامی ترکیه در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی روسیه، اعلام کرده است: ایجاد کانال های ارتباطی بین دو کشور، صرفا شامل دو رئیس ستاد نمی شود، بلکه این ارتباط بین نیروهای هوایی و اطلاعات ارتش دو کشور نیز برقرار خواهد شد.

دو طرف همچنین توافق کرده اند بین واحدهای ارتش ترکیه شرکت کننده درعملیات سپر فرات در شمال سوریه با نیروهای روسی در سوریه نیز ارتباط و هماهنگی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
ترکیه قبل از اینکه هواپیماهای روسیه مقر داعشیها را بمباران کنند اطلاعات انها را به داعشیها با این توافق خواهد داد و این نوعی کمک به داعش است و سر روسیه کلاه گذاشتن
آخرین اخبار