برگزاری نشست فوق العاده وزیران نفت اوپک در صورت توافق اعضا

دبیرکل اوپک گفت در صورت توافق اعضای اوپک، نشست فوق العاده وزیران نفت این سازمان برگزار می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز ،دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرد اعضای این سازمان در صورت دستیابی به توافق در نشست غیر رسمی در الجزایر در اواخر ماه اوت ، تشکیل نشست غیر عادی ( فوق العاده ) این سازمان برای بررسی بهای نفت در بازارهای جهانی را مطرح خواهند کرد.

محمد بارکیندو روز یکشنبه گفت :«من به نشست غیر رسمی وزیران نفت اوپک که قرار است در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی در الجزایر برگزار شود ، خوشبین هستم ».

نشست مجمع بین المللی انرژی با شرکت نمایندگان کشورهای صادر کننده و مصرف کننده نفت در روزهای 26 تا 28 سپتامبر ( 5 تا 7 مهر) در الجزایر برگزار خواهد شد و قرار است نشست اعضای اوپک در حاشیه این نشست برگزار شود.

دبیر کل اوپک روز شنبه گذشته اعلام کرده بود نشست غیر رسمی اعضای اوپک که قرار است 27 سپتامبر در الجزایر برگزار شود، یک نشست مشورتی خواهد بود و قرار نیست در این نشست تصمیمات بزرگی اتخاذ شود.

 محمد بارکیندو روز یکشنبه گفت :« پیش بینی ما این است که نشست غیر رسمی اعضای اوپک در الجزایر به تصمیم گیری درباره نشست فوق العاده اعضای این سازمان منجر شود تا در آن نشست ( فوق العاده) تصمیماتی در زمینه حفظ ثبات بهای نفت در بازارهای جهانی گرفته شود.

دبیر کل اوپک افزود این سازمان می کوشد تا ثبات در بازار نفت برقرار شود. انتظار می رود در نشست الجزایر کشورهای روسیه ، ایران و دیگر کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت حضور داشته باشند.

برخی از اعضای اوپک خواهان تثبیت تولید نفت با هدف جلوگیری از عرضه مازاد آن در بازارهای جهانی هستند. عرضه مازاد در بازارهای جهانی یکی از علل اصلی کاهش بهای نفت در دو سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار