بهای نفت افزایش یافت/ قیمت طلا ثابت ماند

پس از اعلام ونزوئلا در خصوص دستیابی اوپک به توافقی برای ایجاد ثبات در بازار نفت، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه ونزوئلا اعلام کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو این سازمان به حصول توافقی برای ایجاد ثبات در بازار نفت نزدیک شده اند، بهای طلای سیاه امروز در بازارهای آسیا با افزایش همراه بود. همچنین نگرانی ها در خصوص افزایش درگیری ها در لیبی که ممکن است فرآیند صادرات نفت خام را مختل کند، بر بهای نفت تأثیرگذار بوده است.

بهای نفت خام برنت با 62 سنت افزایش (معادل 1.4 درصد) به 46 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 63 سنت افزایش (معادل 1.5 درصد)به 43 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید.

"نیکلاس مادورو،" رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته گفت: جزئیات توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در ماه جاری میلادی اعلام خواهد شد.

همچنین وقوع درگیری های جدید در لیبی نگرانی هایی را در خصوص بنادر نفتی آن ایجاد کرده است. 

کشورهای عضو اوپک قرار است به منظور ایجاد ثبات در بازار نفت، در ماه جاری میلادی یک نشست غیررسمی در الجزیره برگزار کنند.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. پیش از برگزاری نشست بانک های مرکزی ژاپن و آمریکا در هفته جاری و نامشخص بودن نتیجه آن، بهای فلز زرد امروز اندکی تغییر داد.
بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات تا حدودی ثابت ماند و 1310.06 دلار معامله شد. بهای طلا روز جمعه با 0.3 درصد کاهش به پایین ترین سطح در مقایسه با دو هفته پیش از آن رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد افزایش به 1313.50 دلار رسید. 

سرمایه گذاران در انتظار نشست بانک های مرکزی ژاپن و آمریکا هستند که قرار است 20 و 21 سپتامبر (30 و 31 شهریور) برگزار شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار