اهواز؛

به حرکت درآمدن چرخه صنعت با تسهیلات

استاندار خوزستان گفت: تسهیلات باید در جهت به حرکت در آوردن چرخه صنعت، افزایش درآمد استان و رفع بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار کرد: در بحث وام بنگاه‌های کوچک دولت برای هر استانی سهمیه‌ای مشخص کرد که هر استانی با توجه به شرایط خود ساز و کار خاص خودش را به کار برد.

وی بیان داشت: به‌طور کل چنانچه کسی چک برگشتی یا توانایی پرداخت وام قبلی را نداشته باشد دولت نمی‌تواند مجدداً به او وام دهد.

استاندار خوزستان افزود: ستاد تسهیلات به منظور روان‌سازی و خروج از رکود برخی مقررات اعطای وام را در پرداخت لحاظ کرد و در برخی موارد طرح مورد نظر به عنوان وثیقه بانک پذیرفت.

وی با بیان اینکه وضعیت صنایع و اشتغال در استان مطلوب و راضی کننده نیست ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد رونق صنعت و رفع مشکلات و معضلات استان باشیم.

شریعتی در رابطه با مشکلات اخیر کشت و صنعت هفت تپه افزود: کشت و صنعت هفت تپه مشکلاتی در پرداخت بدهی آب، برق و گاز دارد که حال اقدام برای رفع آن است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذار خوبی که دارد انتظار می‌رود به تدریج شاهد حل مشکلات آن باشیم.

وی در رابطه با به دراز کشیده شدن زمان پروژه‌های شهرداری گفت: در برابر این پروژه‌ها شهرداری و شورای شهر مسؤول هستند و من سعی می‌کنم در حد امکان در کار شهرداری دخالت نکنم چرا که به آنها مسؤولیتی سپرده شده و باید به مسؤولیت‌های خود عمل کنند.

شریعتی با بیان اینکه آمار تصادفاتی که در استان اتفاق می‌افتد باید با آمار کشوری مقایسه شود تاکید کرد: در ارائه آمار واقعی داده شود تا بتوانیم بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: در مقوله راه‌های استان جاده بهبهان – اهواز در مناقصه است و جاده اهواز – شیراز مقرر شد تا چهار خطه شود.

شریعتی با اشاره به طریق‌الحسین که از ابتدای جاده اهواز آغاز و تا مرز چزابه ادامه دارد گفت: بیشتر مسیر چهار خطه شده است و 45 کیلومتر باقی‌مانده باید تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.