وقوع انفجار جدید در نیوجرسی/ کشف مواد منفجره در يک کوله پشتی در ايستگاه قطار

برخی منابع از وقوع انفجار نزدیک یک ایستگاه قطار در نیویورک خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، بر اساس گزارش‌ها، یک روز پس از انفجار نیوجرسی آمریکا که به زخمی شدن 21 نفر منجر شد، انفجاری دیگر نزدیک یک ایستگاه قطار در منطقه الیزابت در این شهر به وقوع پیوست.

بنا بر گزارش‌ها، در این انفجار کسی آسیب ندیده است.

این در حالیست که آسوشیتدپرس گزارش داد: ماموران امنیتی آمریکا در حال تحقیق درباره وسیله مشکوکی هستند که در سطل زباله‌ای نزدیک یکی از ایستگاه‌های قطار شهر نیوجرسی پیدا شده است. تردد قطارها در این مسیر شلوغ به حال تعلیق در آمده است. 

 به گفته مقامات محلی، دو نفر در تماس با پلیس از پیدا کردن بسته ای مشکوک در داخل یک سطل زباله خبر دادند که مقادیری سیم و لوله داخل آن دیده می شد. واحد خنثی‌سازی بمب نیز اعلام کرد این بسته که در زیر پل محل عبور قطار پیدا شده است احتمالا بمب باشد. به گفته یک مقام محلی، اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) و پلیس ایالتی نیویورک قرار است درباره نحوه خارج کردن این وسیله مشکوک تصمیم گیری کنند. 

شرکت قطار نیوجرسی نیز اعلام کرد حرکت قطارها در مسیر فرودگاه نیوآرک لیبرتی به سمت منطقه الیزابت به حال تعلیق در آمده است.

 اداره مدیریت شرایط اضطراری نیویورک نیز اعلام کرد قطارهایی که به سمت نیوجرسی حرکت می کنند در ایستگاه نیویورک پن متوقف شده اند. 

روز یکشنبه بر اثر وقوع انفجار در منطقه ای بین خیابان های ششم و هفتم محله چلسی در شهر نیویورک 29 تن زخمی شدند.

در همین حال، برخی منابع خبری اعلام کردند نیروهای امنیتی آمریکا، پنج نفر را در رابطه با انفجار منطقه چلسی نیویورک بازداشت کردند.

خبرگزاری رویترز، پنج نفر در رابطه با انفجاری که روز گذشته در منطقه چلسی شهر نیویورک روی داد ، بازداشت شده اند. 

شبکه ای بی سی نیوز در گزارشی در این باره به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد: پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) این پنج نفر را روی پلی میان بروکلین و استیتن آیلند بازداشت کرد.

پیشتر نیز سناتور مارتی گلدن، به نقل از پلیس نیویورک از بازداشت چند نفر در نزدیک این پل خبر داده بود. 

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ضمن تکذیب خبر بازداشت 5 نفر، اعلام کرد کسی در رابطه با بمبگذاری دیروز بازداشت نشده است. 

خبرگزاری رویترز گزارش داد: کلی لانگمسر، سخنگوی اف بی آی، امروز در گفتگویی تلفنی تایید کرد نیروهای امنیتی یک دستگاه خودرو را در یکی از تقاطع های  شهر نیویورک متوقف و از سرنشینان آن بازجویی کردند، ولی پلیس کسی را در رابطه با ارتکاب جرمی بازداشت نکرده است. 

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از نیویورک به نقل از رسانه‌های آمریکایی از کشف چند ماده منفجره درون یک کوله پشتی در ایستگاه قطار الیزابت در ایالت نیوجرسی آمریکا خبر داد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار