سی‌ان‌ان: بمب‌های نیویورک با استفاده از زودپز ساخته شده بود+ تصاویر

بنابر اعلام سی‌ان‌ان، بمب‌ منفجر شده در نیویورک و بمب دیگری که در حوالی آن خنثی شد، هر دو دست‌ساز و شبیه به نمونه‌های به کار رفته در انفجارهای ماراتن 2013 بوستون بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، بنابر گزارش‌ها، بمب منفجر شده در نیویورک و یک وسیله انفجاری دیگر که در همان حوالی کشف شد، هر دو زودپزهای آکنده از ترکش بودند که شباهت بسیاری به بمب‌های به کار گرفته شده در ماراتن ۲۰۱۳ بوستون داشتند.

بی‌بی‌سی: بمب‌های نیویورک با استفاده از زودپز ساخته شده بود+ تصاویر

بی‌بی‌سی: بمب‌های نیویورک با استفاده از زودپز ساخته شده بود+ تصاویر

نیویورک تایمز به نقل از مقامات بلندپایه پلیس آمریکا نوشت برای منفجر کردن هر دو بمب از تلفن‌های همراه تاشو و چراغ‌های کریسمس استفاده شده بود.

بر اثر انفجار در محله چلسی منهتن 29 نفر زخمی شدند. به گفته پلیس این انفجار تروریستی بوده است؛ اما هنوز انگیزه آن مشخص نیست و هیچ مظنونی در این ارتباط بازداشت نشده است.
فرماندار نیویورک اعلام کرد بمب دست‌ساز دوم که در حوالی انفجار نخست کشف و خنثی شد، از لحاظ طراحی به بمب منفجر شده شباهت زیادی داشته است. 

وی همچنین اعلام کرد این دو بمب با بمب لوله‌ای که روز شنبه در مسیر یک مسابقه خیریه در نیوجرسی منفجر شد، متفاوت هستند. انفجار نیوجرسی صدمات جانی نداشت.

«بیل دی بلازیو،» شهردار نیویورک، روز یکشنبه در خصوص این انفجارها گفت:‌ آیا حمله انگیزه سیاسی داشته است؟ یا انگیزه شخصی؟ پاسخ آن را نمی دانیم. نظریه‌هایی در خصوص این حوادث مطرح است؛ اما مدارک مشخصی در دست نیست. 

انفجار چلسی روز یک‌شنبه در مقابل سکونتگاه نابینایان روی داد. شدت انفجار به حدی بود که باعث از جا کنده شدن پنجره‌های اطراف شد و صدای آن چند خیابان دورتر به گوش رسید.

قرار است اوباما و سران کشورهای دیگر در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کنند. بنابر اعلام پلیس نیویورک، در روزهای آینده تدابیر امنیتی در این شهر شدت می‌یابد. 

بر اثر انفجارهای سال 2013 بوستون که هنگام برگزاری مسابقه دوی مارتن و نزدیک خط پایان رخ داد، 3 نفر از تماشاچیان جان خود را از دست دادند و 280 نفر زخمی شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
زودپزدست ازدروغگویی برنمیدارن این آمریکای ها
عجب.....
آخرین اخبار