سناتور ایالت نیوجرسی : وقوع هرگونه حادثه تروریستی محتمل است

"رابرت منندز" سناتور ایالت نیوجرسی در مجلس سنای آمریکا گفت: پس از 11 سپتامبر، وقوع هرگونه حادثه تروریستی محتمل است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، «رابرت منندز» سناتور ایالت نیوجرسی در مجلس سنای آمریکا در نشستی خبری و با اشاره به وقوع انفجار در منطقه سی ساید پارک در ایالت نیوجرسی آمریکا افزود: باید آمادگی خود را در مواجه با اینگونه حوادث حفظ کنیم.

این مقام آمریکایی افزود: پس از 11 سپتامبر وقوع اینگونه حوادث تروریستی در مناطق گوناگون کشور شدت پیدا کرده است.

وقوع سه انفجار با فاصله زمانی کوتاه در دو ایالت بزرگ آمریکا و حمله یکی از عناصر احتمالی داعش به یک فروشگاه آمریکایی منجر به تشدید شرایط امنیتی همزمان با برگزاری اجلاس سالانه سران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل شده است.

نخستین انفجار حوالی ساعت 10 صبح شنبه به وقت محلی در منطقه سی ساید پارک در ایالت نیوجرسی آمریکا روی داد ؛ زمانی که نزدیک به سه هزار دونده در یک مسابقه خیریه با یکدیگر رقابت می کردند.

با استناد به گزارش رسانه های محلی، این بمب که در مسیر مسابقه جاسازی شده بود، قرار بود همزمان با عبور دوندگان منفجر شود ؛ اما پیدا شدن یک بسته مشکوک دیگر منجر به تعویق زمان آغاز مسابقه شد و در زمان انفجار اصلی، کسی در محل حاضر نبود. پلیس هنوز سرنخی در این رابطه به دست نیاورده است.

انفجار روز شنبه یادآور حادثه سال 2013 در نزدیکی خط پایان ماراتن بوستون است که سه کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته بود.

بر اساس آخرین گزارش ها،«احمد خان رحمی» شهروند آمریکایی افغان تبار که مظنون اصلی انفجارهای روز شنبه در دو ایالت نیویورک و نیوجرسی آمریکا معرفی شده بود، پس از درگیری با نیروهای پلیس زخمی و اکنون در بازداشت پلیس آمریکا به سر می برد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار