در گفتگو با سی ان ان؛

جاستین ترودو خواستار تلاش برای حل مشکل آوارگان شد

نخست وزیر کانادا در اظهاراتی گفت باید برای حل بحران آوارگان در جهان تلاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جاستین ترودو در گفتگوی اختصاصی با برنامه کریستین امانپور، مجری این شبکه، گفت بايد برای حل مشکل آوارگان در جهان تلاش کرد.

وی درباره مسئله پناهجویان سوری:« مردم کانادا درک می‌کنند آوارگانی که برای حفظ جانشان از کشورشان و برای تشکیل زندگی بهتر برای خودشان و فرزندانشان فرار می کنند، درواقع عامل تشکیل دهنده کانادا و آمریکای شمالی بوده است. برای نمونه، مسلمانان شرق آفریقا در دهه هزار و نهصد و هفتاد و ویتنامی ها در اوایل دهه هزار و نهصد و هشتاد  به کانادا مهاجرت کردند.

نخست وزیر کانادا افزود:  افرادی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند در موفقیت کانادا نقش بسیار زیادی داشته‌اند. این مسئله، عامل قدرت برای کانادا است.  همه مردم کانادا بغیر از بومیان اصیل این کشور، از مناطق دیگر به اینجا آمده‌اند. هرچه این افراد موفق بیشتر باشند، جامعه موفقتری هم تشکیل می شود. کانادایی‌ها هم به این مسئله واقف هستند. مردم کانادا به خوبی می‌دانند که باید بتوانند در کنار هم زندگی کنند. لازم است به آوارگان کمک شود تا در بلندمدت زندگی بهتری برای خودشان بوجود بیاورند. ارزش‌های مشترک سبب تشکیل جامعه‌ای قویتر می شود. واقعیت این است که دنیای امروزی بیش از هر زمان دیگری، به هم مرتبط است. هرگز در گذشته شاهد این میزان ارتباط جهانیان با هم نبوده ایم.»

ترودو در ادامه درباره چالش‌های اقتصاد جهانی افزود:« باید به فکر رشد مستمر اقتصادی بود. باید به نگرانی‌های جدی در این زمینه توجه کرد. باید از طبقاتی از جامعه حمایت کرد که در سطوح پایین‌تری از جامعه قرار داردند و درآمد کمتری دارند. حالا زمان آن است که برای آینده خودمان سرمایه‌گذاری کنیم. باید به محیط زیست توجه بیشتری داشته باشیم. درواقع، باید با مسئولیت‌پذیری بیشتری درباره محیط زیست رفتار کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار