برخی مدیران فرهنگی راه و رسم معاشرت با اهل قلم را نمی‌دانند

برخی از مدیران فرهنگی ما اصلا نمی‌دانند چه‌کاره‌اند و چه‌کار باید بکنند و هنری بجز ایجاد توقف و رکود و سکوت ندارند.

کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این امر که برخی از مدیران فرهنگی ما اصلا نمی‌دانند چه‌کاره‌اند و چه‌کار باید بکنند اظهار داشت: این افراد راه و رسم معاشرت با اهل قلم و اهالی فرهنگ را نمی‌دانند.

وی افزود: من معتقدم هر عاملی که موجب رغبت و انگیزه بیشتری در اهل قلم و پدیدآورندگان کتاب شود، قطعا اقدام ارزنده‌ای است و می‌بایست تلاش شود تا چنین حرکت‌هایی همچنان استمرار داشته باشد. متأسفانه خانه کتاب در چند سال اخیر حرکت مطلوبی در جهت توسعه فرهنگ مطالعه و حمایت از اهل قلم نداشته است. به تعطیلی کشیدن بخش تازه‌های کتاب و یا مسکوت گذاشتن بخش‌های دیگری که روزگاری بسیار فعال بود و نقش امیدآفرینی در میان دوستداران کتاب داشت را نمی‌توان هنر به شمار آورد.

مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر گفت: متأسفانه برخی از مدیران ما هنری بجز ایجاد توقف و رکود و سکوت ندارند و جای دریغ دارد که با موهبت از به تعطیل کشیدن فعالیت‌های فرهنگی یاد می‌کنند و با زیر سؤال بردن اقدامات مدیران قبلی کار آنها را اشتباه می‌دانند.

شرفشاهی ادامه داد: ظاهرا بعضی از مسئولان فرهنگی ما از مسئولیت فقط دریافت حقوق را بلدند و هیچ نقش جریان ساز و شورانگیزی در فضای فرهنگی ندارند و جای تأسف دارد که گفته شود، بسیاری از مدیران به اصطلاح فرهنگی ما اشخاصی خنثی و گرفتار فقر حرکت هستند. به همین لحاظ می‌توان حدس زد که چرا فضای فرهنگی جامعه ما تا این اندازه راکد و گرفتار انواع ولنگاری‌های فرهنگی است.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم که مشکلات و مسائل روزمره اداری نمی‌توانند مانعی برای حرکت یک مدیر موفق باشند اما در جایی که همین مدیر همه ناتوانی‌های خود را در پشت پرده بهانه‌های گوناگون پنهان می‌کنند، قطعا هر نکته‌ای می‌تواند دستاویز تازه‌ای باشد و در هر شرایطی باب بهانه باز است.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر افزود: اگر مدیری واقعا نمی‌تواند با معضلات و مسائل موجود کنار بیاید و کار کند، باید شهامت کناره‌گیری از سمت خود را داشته باشد و ژست‌های مظلوم‌نمایانه به خود نگیرد.

شرفشاهی خاطرنشان کرد: این جماعت محترمانه صندلی خود را به کسانی بسپارند که شایستگی این کار را داشته باشند. به یقین اگر کسی درد و دغدغه حضور در ساحت فرهنگ را داشته باشد ثانیه ای از تکاپو برای ایجاد فرصت در این زمینه برای خواص و عوام باز نمی‌ماند و امروزه آنان که به راستی چنین دغدغه‌ای دارند، به حاشیه رانده شده‌اند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار