شرفشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نویسندگان در انتشار آثارشان شتاب نکنند

نویسندگان قبل از نشر آثارشان، مطالب را در مطبوعات منتشر کنند و با مخاطب آشنا ارتباط بگیرند.

کامران شرفشاهی، نویسنده و مدیرمسئول انتشارات «تجلی مهر» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلاتی که نویسندگان کتاب اولی با آن دست و پنجه نرم  می‌کنند، گفت: به هر حال ناشناخته بودن یک نویسنده از مشکلاتی است که در ابتدای کار هر یک از  خالقان قلم وجود دارد. ناشران برای چاپ کتاب یک نویسنده تاکید بر آن دارند که نویسنده از قبل دارای آثار منتشر شده‌ و نامش برای مخاطب جذاب باشد.

وی ادامه داد: بهتر است که نویسندگان قبل از نشر آثارشان به صورت کتاب، مطالبشان را در مطبوعات منتشر کنند و با مخاطب آشنایی ایجاد نمایند. با این کار زمانی که اثرشان به صورت کتاب منتشر شد، نویسنده با مخاطب بیگانه نبوده و مردم کتابش را خریداری می‌کنند.

شرفشاهی عنوان کرد: نویسندگان در انتشار آثارشان نباید دچار شتاب‌زدگی باشند، بلکه آن‌ها باید صبر را پیشه کنند تا اثر به پختگی برسد. نویسندگان شاهکارهای بزرگ ادبی، چیزی در حدود دویست بار کتاب خود را بازنویسی می‌کنند، پس باید از تلاش عجولانه صرف نظر کرد و از مشاوره افراد صاحب فن نیز بهره‌مند شد.

این مدیر مسئول در خصوص حمایت‌هایی که برای  نوقلمان تدارک دیده شده است، گفت: حمایت‌هایی هست که باید از سوی سازمان ها و نهاد های فرهنگی کشور صورت بگیرد. انجمن قلم ایران هم نهادی برای این حمایت هاست.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار