بهای نفت و طلا افزایش یافت

در معاملات روز چهارشنبه بهای نفت و طلا با روند افزایشی همراه بود.

بهای نفت و طلا افزایش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات روز چهارشنبه با روند افزایشی همراه بود.

اعتصاب کارگران بخش نفت و انرژی نروژ و تهدید آن‌ها برای قطع سهمیه نفت دریای شمال، افزایش تقاضای سوخت در آمریکا و کاهش ذخایر نفتی این کشور از مهم‌ترین دلایل رشد دو درصدی بهای طلای سیاه هستند.

آمارهای جدید موسسه آمریکن پترولیوم (API) از کاهش 7.5 میلیون بشکه از ذخایر نفتی آمریکا خبر داد. با این حجم کاهش میزان ذخایر نفتی آمریکا به 507.2 میلیون بشکه رسیده که دو برابر نرخ پیش‌بینی‌شده تحلیلگران است.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 91 سنت افزایش 46 دلار و 79 داد و ستد شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 96 سنت افزایش 45 دلار و یک سنت معامله شد.

در همین حال، بهای اونس جهانی به تأثیر از تغییر سیاست‌های پولی و بانکی ژاپن افزایش یافت. بانک مرکزی ژاپن به منظور ارتقای اقتصاد، رأی مثبت به محرک‌های پولی انعطاف‌پذیر داد تا از این طریق کنترل بیشتری بر بازده اوراق قرضه داشته باشد. اعلام نتیجه سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی ژاپن پیش از نشست فدرال رزرو آمریکا (بانک مرکزی این کشور) منتشر شد. جانت یلن، رئیس بانک مرکزی امریکا قرار است در یک کنفرانس خبری، نتیجه نشست دوروزه سیاست‌گذاری‌های جدید بانک مرکزی آمریکا و نرخ بهره را اعلام کند.

در بورس فلزات گران‌بهای لندن، هر اونس طلا با 0.3 درصد رشد 1318 دلار و 90 سنت معامله شد. در همین راستا، بهای نقره، پالادیوم، و پلاتین با روند افزایشی همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار