بهای نفت و طلا ثابت ماند

به دنبال اعلام همکاری عربستان و روسیه برای ایجاد ثبات در بازار نفت، بهای طلای سیاه ثابت ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال توافق عربستان سعودی و روسیه بر سر همکاری برای ایجاد ثبات در بازار طلای سیاه، بهای نفت خام برنت امروز اندکی ثابت ماند.

بهای نفت خام برنت تحویل نوامبر با 15 سنت کاهش به 47 دلار و 48 سنت در هر بشکه رسید؛ اما روز دوشنبه با افزایش بها همراه بود. به دنبال انتشار اخبار همکاری عربستان و روسیه در روز دوشنبه، نفت رکورد بیشترین بها را در یک هفته گذشته ثبت کرد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت تحویل اکتبر هم در روز دوشنبه به دلیل تعطیلات روز کارگر آمریکا معامله نشد؛ اما اواخر روز دوشنبه با اندکی تغییر داد و ستد شد. بهای این نفت با 64 سنت افزایش به 45 دلار و 8 سنت در هر بشکه رسید. به دنبال انتشار اخبار مرتبط با همکاری عربستان و روسیه، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت روز دوشنبه به بالاترین سطح از 30 اوت رسید.

"الکساندر نواک،" وزیر انرژی روسیه اعلام کرد این کشور و عربستان سعودی قصد دارند همکاری ها را در زمینه انرژی تقویت کنند و وجود اعتماد به این دو کشور کمک خواهد کرد با چالش های جهانی مقابله کنند.

"خالد الفالح،" وزیر انرژی عربستان سعودی هم اعلام کرد: در خصوص همکاری با دیگر تولیدکنندگان نفت پیش از آغاز نشست غیررسمی اوپک در الجزیره بسیار خوشبین هستم؛ اما فریز تولید نفت تنها راه حل مقابله با اشباع بازار نیست.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. به دنبال انتشار اخباری درخصوص اینکه بانک فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش نمی دهد، بهای طلا اوایل روز سه شنبه همچنان ثابت ماند. 

بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات همچنان ثابت ماند و 1326.02 دلار معامله شد. فلز زرد روز دوشنبه با 0.1 درصد افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با اندکی افزایش به 1329.70 دلار رسید.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا که به طور مکرر از فدرال رزرو بخاطر پایین بودن نرخ بهره انتقاد و علت این اقدام بانک مرکزی را کمک به باراک اوباما اعلام کرده است، روز دوشنبه گفت: فدرال رزرو اطلاعات نادرستی از اقتصاد تهیه کرده است و نرخ بهره باید تغییر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار