افزایش بهای نفت و طلا به دنبال انتشار گزارش نرخ پایین اشتغال‌زایی در آمریکا

انتشار گزارش ماهیانه اشتغال‌زایی در آمریکا باعث افزایش بهای نفت و طلا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش ماهیانه اشتغال‌زایی آمریکا و به دنبال آن کاهش ارزش دلار، بهای نفت با 3 درصد افزایش همراه بود. این درحالیست که نگرانی ها در خصوص عرضه بیش از حد نفت خام، باعث شد بهای طلای سیاه همچنان در پایان هفته گذشته با کاهش کم سابقه ای همراه باشد.

این گزارش نشان داد نرخ اشتغال‌زایی در ماه اوت در مقایسه با دو ماه گذشته آن با کاهش کم سابقه ای همراه بوده است. این گزارش در ابتدا باعث بوجود آمدن تردیدهایی در خصوص افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر بوسیله بانک فدرال رزرو آمریکا شد. اما با باقی ماندن گزینه احتمال افزایش نرخ بهره، ارزش دلار در همان روز تقویت شد.

بهای نفت خام برنت با 1دلار و 38 سنت افزایش (معادل 3 درصد) به 46 دلار و 83 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت در پایان هفته گذشته با 6 درصد کاهش همراه بود که این رقم در 5 هفته پیش بی سابقه بوده است.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 1 دلار و 28 سنت افزایش (معادل 3 درصد) به 44 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز در هفته گذشته با 7 درصد کاهش همراه بود که این بیشترین سطح کاهش در 8 هفته گذشته بوده است.

خبرگزاری رویتزر همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. به دنبال انتشار گزارش نرخ پایین اشتغال‌زایی آمریکا در ماه اوت و تردیدها در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی این کشور، بهای طلا نیز با افزایش همراه بود.

بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با  0.7 درصد افزایش به   1322.36 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.7 درصد افزایش به 1326.70 دلار رسید. 

انتظار می رفت در ماه اوت حدود 180000 شغل در آمریکا ایجاد شود؛ اما گزارش اشتغالزایی آمریکا نشان داد فقط 151000 شغل ایجاد شده که این رقم پایین تر از حد انتظار بوده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار